Bruynzeelterrein klaar voor IKEA

De Bruynzeelhallen op bedrijventerrein Zuiderhout zijn gesloopt. Het terrein is klaar voor de komst van IKEA.

De volgende fase is de sloop van de Renaultgarage en de aanleg van een ontsluitingsroute naar het terrein.

Of IKEA echt komt is overigens nog lang niet zeker. (Zie voor de hele voorgeschiedenis ons IKEA-dossier.)

Het Zweedse woonwarenhuis heeft wel een soort van toezegging gedaan. Als ze besluiten toch niet te komen zullen ze helpen bij het vinden van een andere gebruiker. Ook is er een toezegging dat dan een deel van de kosten die nu door de gemeente gemaakt worden zal worden vergoed. Hoe hard die toezeggingen zijn en om welk bedrag dat gaat is niet officieel bekend gemaakt.

Hieronder het ‘kale’ terrein vorige week. (klik voor vergroting)

bruynzeel 29 juli 2016 panorama

Hier hetzelfde terrein een maand eerder (eind mei 2016).

bruynzeel 28 mei 2016 3

Halverwege mei:

bruynzeel 16 mei

In april bij de begin van de sloop stonden de hallen nog overeind.

bruynzeel 2 april 2016 2

11 reacties op Bruynzeelterrein klaar voor IKEA

  1. Nion schreef:

    Prachtige plek voor een IKEA toch? Ik ben benieuwd wat een mogelijke andere gebruiker zou kunnen zijn van een terrein met een dergelijk oppervlak. Eén ding is duidelijk: het schiet niet echt op.

  2. ans schreef:

    De gemeente maakt weer vage dealtjes.. Hopelijk wordt dit niet net zo een flop als er bij het sportfondsenbad is gebeurt..

  3. nelly landaal schreef:

    hopelijk komt ikea hier echt zou geweldig zijn! gaan nu naar de bijlmer of kopen online maar uit west friesland is dat toch wel een ritje en je kan niet alles online kopen bij hun wachten het af! toch wel een vreemd gezicht de sloop van bruinzeel ,als je vader daar gewerkt heb in de jaren 70 ! maar dit is weer een nieuwe toekomst

  4. Peter schreef:

    Totaal ongeschikt voor Ikea, deze keten trekt veel te veel autobezoekers voor deze moeilijk te ontsluiten lokatie.
    files die niet alleen het winkelgebied op het Bruynzeel-terrein dupeerd maar ook het Zaaneiland en het Centrum onbereikbaar maakt

    • Vick schreef:

      Helemaal met Peter eens. De ontsluiting van deze locatie is dramatisch. Nu al is het op zaterdag enorm druk in deze omgeving.
      Zaanstad is ambitieus en denkt mee waar het gaat om de economie. Maar waar het gaat om leefbaarheid is er maar één plek waar al het geld aan opgaat in deze portefeuille; namelijk Poelenburg.

      De leefbaarheid van bijvoorbeeld Westzaan, daar wordt totaal niet aan gedacht. Gezinnen trekken daar inmiddels weg.

      • Sylvia schreef:

        De investeringen die zijn gedaan en nog steeds worden gedaan in Poelenburg zijn belachelijk. Bestrating nieuw, bestrating gaat weer openen moet opnieuw, weer niet goed moet weer anders weer alles open. Is er verbetering néé weggegooid geld. Nu komt er een nieuwe IKEA maar het gebied is totaal ongeschikt. Het is een rommelig doolhof, het is allemaal heel slecht ingedeeld. Er zal heel veel aan de indeling moeten veranderen zodat er niet nog meer verkeers problemen ontstaan. Misschien is het verstandiger om winkelende mensen mee te laten denken vaak hebben zij weten wat er allemaal speelt in dat gebied en hoeveel verkeershinder er is. De mensen die zich er nu mee bezig houden zijn misschien heel erg goed in hun kantoorbaan maar met alleen een kijkje nemen kom je er niet.

  5. Alexander Pouwels schreef:

    Ik fiets er elke dag langs om naar me werk te gaan en denk vaak wanneer gaan de palen nou de grond in ???
    Ik denk dat Ikea er niet meer komt uitstel is vaak afstel ! net als de A8 A9 verbinding daar hebben ze het al over sins 1973! en station Zaandam ook nog niet af
    en zo veel in Zaanstad ergens aan beginnen en nooit echt af maken over 10 jaar is Zaanastad nog niet klaar en over 50 jaar ook nog niet !

  6. Tasseke schreef:

    De ontsluiting is een deel van de reden van uitstel en zal inderdaad aangepast moeten worden. Dat is al vanaf het begin onderdeel van de onderhandelingen geweest en volgens mij zijn de voorbereidingen allang bekend en in voorbereiding.

    Persoonlijk verwacht ik in de eerste instantie veel problemen met het verkeer, ook na aanpassingen.
    Echter zal de drukte na een jaar gewoon afnemen en zal de situatie lang niet zo dramatisch zijn als nu voorgesteld.
    Kijk maar naar loods 5, de primark en Ikea in Haarlem.
    Alles wat nieuw en schaars is trekt veel aandacht en bezoek maar verliest na verloop can tijd die waarde.
    Ikea en primark krijgen meer vestigingen en woonwinkels zoals loods 5 doen veel online en de prijzen stabiliseren.

    Ondanks dat het met een jaar het nieuwtje er wel af zal zijn blijft het een aanwinst voor zaanstad en ik kijk er maar uur dat Ikea komt.
    Goed voor de economie, werkgelegenheid en imago van zaanstad.
    Iets minder voor mijn portomonnee want waarschijnlijk zal ik het eerste jaar er vier keer per week rond lopen.
    Gelukkig zal dat ook na een jaar minderen, want hoeveel Ikea kan een mens hebben?
    Dan zal ik smachtend wachten op een nieuwe winkel ( nijhoff misschien? Past geheel bij het bestaande plaatje)

  7. C. Kruiver schreef:

    Laat Ikea a.u.b. wegblijven. Wanneer je jarenlang alles en iedereen aan het lijntje houd moet je zo een bedrijf niet meer toelaten.
    Er een natuurgebied van maken is inderdaad een prima idee.
    En ontsluitingswegen maken is helemaal onmogelijk. De zogenaamde doorgestudeerde deskundigen die dit soort zaken bedenken hebben in zijn geheel geen idee waar ze mee bezig zijn. Lekker laten spelen met elkaar met lego. Kan het ook niet verkeerd gaan. Alleen dat al is winst.
    Moet je eens richting het snelweg verkeersplein rijden tussen de A7 en A8. Vanaf geen enkele richting is de aanduiding op de borden op de juiste wijze aangebracht. Op de meeste ook helemaal verkeerd. Al eens opgelet dat de A7 nergens juist op word vermeld. Een schande dat dit heeft kunnen gebeuren. Belachelijk is het dat het nooit veranderd word. Zelfs ver voorbij de laatste afslag naar of vanaf de A7 richting Amsterdam is een enorm Bord geplaatst met wel 5 rijstrookpijlen die aangeven dat je ter hoogte van de afslag Oostzaan rechtdoor de A8 en A7 opgaat naar Amsterdam. De A7 is echter de andere kant op, daar ben je vandaan gekomen en is er niet meer. Een bord verder splits de snelweg zich en komt de plaatsnaam Amsterdam niet meer voor. Ook A7 en A8 niet. Vandaar dat regelmatig buitenlandse vrachtwagens stapvoets rijden, nagenoeg midden op de weg, bij die scheiding omdat ze het niet meer snappen.
    En nu moeten dezelfde mensen een ontsluitingsroute gaan maken voor Zaandam.
    Een advies van mij, NIET DOEN. Het word een zooitje.
    En zo staat het vol met verkeerd gebruik van voorinformatie borden rond en in Zaandstad en omgeving. Zowel binnen de bebouwde kom alsook op de snelweg.
    Op de snelweg word het door de provincie geregeld, maar door ons belastinggeld betaald. Binnen de bebouwde kom word door de gemeente betaald, maar wel van ons belastinggeld. STOPPEN deze praktijken. Laat het bedenken door een 12 jarige in de hoogste klas van de basisschool. Zeker weten dat er dan minder blijvende blunders begaan worden.

    Moest er even uit. Enig kennis van hoe het wel moet?.Gebruik google maps en zie voor uzelf. Kan al vanaf de computer thuis.

Hier vind je onze regels

Reageren? Ja, graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *