Denktank Krommenie zoekt regisseur

In het leukste dorp van Zaanstad (Krommenie, volgens de mensen die daar wonen) worden al jaren evenementen georganiseerd die veel publiek trekken. 

In Krommenie willen ze die incidentele belangstelling zien vast te houden en omzetten naar een blijvende en liefst groeiende stroom klanten door een regisseur in te zetten.

De gemeente heeft Krommenie aangewezen als kernwinkelgebied voor noordelijk Zaanstad. Daar moet gebruik gemaakt van worden.

De Denktank Krommenie van Ondernemend Krommenie heeft in samenwerking met de Doka in een missie en visie vastgelegd waarin duidelijk wordt gemaakt wat Krommenie bijzonder maakt en hoe Krommenie zich zou moeten profileren.

De denktank constateert dat zich al veel organisaties bezighouden met de promotie van Krommenie – Doka, Boulevaart, Werkgroep Krommenie (foto), Ondernemend Krommenie – en dat een regisseur gewenst is om al die partijen op één lijn te krijgen en te houden en draagvlak te creëren bij de ondernemers van Krommenie. Die lijn is Krommenie op de kaart zetten als het leukste dorp van Zaanstad.

Persoonlijke betrokkenheid
Het dorpse karakter is wat Krommenie bijzonder en onderscheidend maakt. Met een compact centrum dat op natuurlijke wijze is gegroeid en waar voorbeelden van Zaanse (hout)bouw voor een attractief historisch accent zorgen. Panden die een rol zouden kunnen spelen in het culturele leven. Met winkels die grotendeels worden geleid door ondernemers en niet door bedrijfsleiders die formules bewaken. Die persoonlijke betrokkenheid van de ondernemers moeten klanten terugzien in het assortiment en een persoonlijke dienstverlening.

De Denktank Krommenie doet ook een aantal aanbevelingen om Krommenie te promoten, zoals bijvoorbeeld een website met een activiteitenagenda, een Facebookpagina, apps, een bord bij de entree van Krommenie dat verwijst naar het winkelaanbod, bloembakken en vlaggen. De Doka heeft de leden gevraagd om suggesties te doen voor een thema dat past bij Krommenie en dat goede aanhaakmogelijkheden biedt voor promotionele activiteiten.

Tekst: Jaap de Jong

Hier vind je onze regels

Reageren? Ja, graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *