De eigenaar van kattenpension De Oppas in Wormerveer zit al 2,5 week zonder wifi, internet en telefoon. De problemen lijken te zijn begonnen nadat er gewerkt is aan leidingen in en rond zijn straat. Volgens de eigenaar van het kattenpension vertelde een medewerker van de KPN dat ze de beschadigde kabel niet direct kunnen oplossen door ‘vergiftigde grond’.
Volgens hem zijn ook meerdere buurtbewoners getroffen door deze langdurige storing. De ondernemer heeft naar eigen zeggen al meerdere keren contact gezocht met KPN, maar zonder succes.
‘Er zijn zeven monteurs langs geweest. Elke keer zeggen ze dat het opgelost is of dat ze niets kunnen doen, maar ik zit nog steeds zonder internet. Ik kan de rekeningen van het pension niet betalen en loop een hoop belletjes van mensen mis.’
Nadat de spanning hoog opliep tijdens het zoveelste gesprek met een KPN-medewerker werd er aan de eigenaar verteld dat ze niet aan de kabels en de storing kunnen werken vanwege giftige grond in de buurt. Dit vindt de eigenaar van het kattenpension merkwaardig, aangezien één á twee weken geleden de straat nog open lag door werkzaamheden. Toen werd er geen giftige grond geconstateerd.
Een woordvoerder van KPN bevestigt dat er een storing in de wijk is door een beschadigde kabel. Het probleem zou vanavond om 18.00 uur opgelost moeten zijn. Op de vraag of giftige grond een rol speelt bij het uitstellen van de werkzaamheden, reageerde KPN niet duidelijk. De mogelijkheid werd niet ontkend, maar ook niet bevestigd.
Door: Renée Koopman. Bron: Eigenaar Kattenpension De Oppas en KPN-medewerker. Foto: Kattenpension De Oppas.
Nee dit komt omdat KPN geen
nieuwe navraag heeft gedaan bij de gemeente/Kadaster.
Er heeft een tijd lang, na het funderingsherstel een verkeerde “code” in het systeem van het kadaster en de Gemeente gestaan. Dit gold voor alle woningen in de Zeeheldenbuurt.
Die code gaf aan dat het ernstig vervuilde grond zou zijn en dat het gezondheidsrisico’s zou geven en gesaneerd dient te worden.
Ik heb daarover gebeld en gemaild met de Gemeente Zaanstad.
Wij zijn zeer nauw betrokken geweest bij de bodem onderzoeken rond en om het funderingsherstel en was er sprake van lichte vervuiling door hoogovenslakken voor de bouw van de wijk in de grond gestort zijn.
De code die er op dat moment stond was er een van zeer ernstige vervuiling met gezondheidsrisico’s en een saneringsplicht, maar was dit niet juist.
Dit stond dus fout in het systeem van Gemeente/Kadaster.
Toen ik die rapporten de gemeente had toegestuurd, hebben ze toegegeven dat die codering fout was en hebben ze het aangepast.
Rond die tijd wilde KPN de glasvezel doortrekken naar de woningen. Omdat ze die foutieve codering hadden, gingen ze niet verder aan de gang.
Hoogstwaarschijnlijk hebben ze daarna niks meer opgevraagd bij de Gemeente. Als ze dat doen, krijgen ze de nieuwe juiste code en kunnen ze gewoon graven….
Ik heb die beschikking liggen, dus zal ik dat doorsturen naar Kees van het Kattenpension!
Gewoon Ziggo nemen, die kabels liggen er al meer dan 40 jaar en zijn overal ingetekend, veel minder kans dat de kabels bij graafwerkzaamheden beschadigd raken, al zat heel Wormer 3 jaar terug ook bijna een hele dag zonder Ziggo door graafwerkzaamheden bij Jisp. Maar zijn over het algemeen minder storingen op de Ziggo kabel dan op de glasvezel.
Ook geen kattebelletjes?
Ja, tis wat met al die draadjes in de grond, sommige liggen net onder de tegels.
Maar een dikke min voor KPN.
schade verhalen op KPN.
niet alleen de betaalde kosten aan niet geleverde service, maar ook de onkosten vergoeden voor geleden schade m.b.t. misgelopen klanten
Wij hebben hetzelfde gehad. Hier moest BAM in opdracht van Ziggo een kabel repareren. Gemeente Zaanstad moet daarvoor een schoonverklaring afgeven. Dat ging bij ons heel snel, maar ik kan me voorstellen dat daar vertraging in ontstaat.
Wormerveer is groot . waar.is dit logeerhuis voor mauwende beesten gevestigd,? ( straatnaam en nr.)
ff zoeken op internet.
Dat hoort de stukjes schrijver te vermelden. tis geen puzzelboek.
Dank meneer Kramer voor de info.
Wat een flauwekul dat de schrijver het precieze adres moet vermelden. Wat is vervolgende? De leeftijd, geboortedatum en de laatste keer dat de beheerder naar het toilet is geweest? Het precieze adres zou niets toegevoegd hebben aan het artikel
Van Speykstraat 37
Oops, Van Speijk natuurlijk.
18:00 opgelost…..??? Nee natuurlijk niet. Volgens Volker Wessels die het probleem op moeten gaan lossen gaat dit nog weken duren. Ook Youfone die op het netwerk van KPN zit haalt zijn broek op. 9x gebeld met Youfone. Je word van het kastje naar de muur gestuurd en men probeerd je te dwingen om glasvezel te nemen en alle extra kosten voor lief te nemen zonder enige compensatie. Schandalig, ze maken hun probleem, mijn probleem!
Dit word voorlopig niet opgelost!!!