Linke soep op Houtveldweg

Een truck met oplegger, achteruitrijdend op het fietspad. Een auto wordt de middenberm ingestuurd door een vrachtauto. Plotseling opduikend vrachtverkeer. Bouwverkeer dat zich weinig lijkt aan te trekken van een doorgetrokken witte streep op de weg.

Opstoppingen, wachten en gevaarlijke situaties op de Houtveldweg in Zaandam bij het nieuwbouwproject de Zaans Helden. Vooral de verkeersdeelnemers moeten helden zijn als ze hierin wagen.

POV-raadslid Perry van der Velden vroeg al eerder aan B&W va Zaanstad of er niet wat te doen was aan deze gevaarlijke situatie. Om zijn argumenten kracht bij te zetten stuurde hij vandaag nog een paar foto’s naar burgemeester Hamming.

Deel dit artikel:

19 reacties op Linke soep op Houtveldweg

  1. Arno Harbering schreef:

    Verkeershandhaving inhuren?😬

  2. Bep Hogendorp schreef:

    De foto’s spreken wel boekdelen in deze ja.

  3. Bert Versteeg schreef:

    De aannemer heeft wel stalen rijplaten neergelegd om de insteek van de vrachtwagen en oplegger mogelijk te maken maar waar zijn de verkeersregelaars?
    Er wordt daar al een paar weken geheid dus als er al tijd geen verkeersregelaars hebben gestaan is het een wonder dat er nog geen ongelukken zijn gebeurd.
    Wat hier gebeurd is levensgevaarlijk want er zit ook nog een bocht in de weg.
    De aannemer heeft totaal geen verantwoordelijkheids gevoel en denkt wel aan zijn eigen mensen maar niet aan anderen getuige de bordjes die zijn opgehangen met de tekst “mijn vader werkt hier” . Ze zijn zeker vergeten dat de Houtveldweg een ontsluitingsweg voor een hele woonwijk is waar vele vaders en moeders rijden die ook graag naar hun werk willen en dan vergeten we nog de vele scholieren die daar fietsen..

  4. Herma Assen schreef:

    Fiets er net langs, er staan nu verkeersregelaars.

  5. Perry van der Velden schreef:

    Gelukkig, mijn actie namens POV Zaanstad wordt opgepakt. Inderdaad een verkeersregelaar maar de donker bruine borden aan de hekken belemmeren nog te veel het doorgaande zicht van de autobestuurders. Gisteravond nog contact gehad met de verantwoordelijk Wethouder en er volgt z.s.m. een gesprek tussen de projectleider Gemeente Zaanstad en projectleider/directie aannemer/bouwonderneming. Verantwoordelijkheid nemen/zijn is hier van belang.

  6. Dus je ziet een vrachtwagen al een bijzondere manouevre maken. Iedereen wacht even netjes en jij met je kansloze franse troep moet je er nog even tussen wurmen om de laatste aanbiedingen bij de Lidl te halen?
    Misschien moeten mensen eens leren normaal te doen en te accepteren dat dit nodig is om iedereen in de drang naar wonen in de Zaanstreek te kunnen voorzien.
    Neem eens een cursus onthaasten ofzo. Daar knapt de wereld flink van op.

    • Monique Haaker schreef:

      Precies dat! Ik stond afgelopen week ook te wachten op het fietspad. Moeten er overal verkeersregelaars voor komen? Je kan toch ook zelf wel even bedenken wat er moet gebeuren. Paar minuutjes wachten, niets aan de hand.

    • Jon Smak schreef:

      Veel mensen vinden het lastig om hun verstand zo af en toe voorrang te geven. We moeten de openbare weg met z’n allen delen, daarom is het ook openbaar en niet privé.

    • Andre Bakker schreef:

      Captur is best een aardig wagentje, of ie naar Lidl gaat is puur giswerk………..

  7. l. Boonstra schreef:

    Vooral mensen die veel haast hebben. Je mag er 30 maar volgens mij heeft bijna iedereen daar een Engels rijbewijs heeft want die 30mijl is vaak eerder de norm dan uitzondering.

  8. Jaap Meeuwsen schreef:

    Heeft alles met normaal verkeersinzicht te maken.
    Hebben we daar nou ook alweer verkeersregelaars voor nodig ?
    Kunnen we echt niks meer zelf ? Het is echt niet zo moeilijk hoor.
    Wanneer je zo’n vrachtwagen er tussen uit zit wurmen dan snap je toch
    wel dat je hem gewoon even de ruimte geeft ?
    Voordeel is dat het oponthoud ook veel korter duurt.
    Geldt overigens niet alleen hier natuurlijk, zie dagelijks ook fietsers evengoed nog even gauw langs achteruitrijdende vrachtwagens vliegen.
    Je zal maar chauffeur zijn van zo’n groot ding, dan zweet je peentjes hoor want o wee als je er nog een aanrijdt terwijl je voorzichtig achteruit rijdt, ben je nog schuldig ook.

    • Bert Versteeg schreef:

      Natuurlijk heeft het ook met verkeersinzicht te maken, ik zou ook geen fratsen uithalen als ik met de auto of fiets ben en ik zie een truck met oplegger manoevreren. Maar het is nu éénmaal zo dat veel weggebruikers nauwelijks verkeersinzicht hebben en het gevaar niet zien. Om die weggebruikers te beschermen zijn verkeersregelaars nodig en het is echt niet nodig dat er officieele verkeersregelaars worden ingehuurd, Een paar werknemers een geel of oranje veiligheidsvestje laten aantrekken die even het verkeer tegenhouden tot de vrachtwagen op het bouwterrein staat.

  9. M stam schreef:

    De verkeersregelaar is mischien af en toe aanwezig ,maar echt zichtbaar zijn ze niet . Ik heb ze nog niet gezien .
    Niet zoals bij een ander bouwproject bij het zmc waar ze goed vertegenwoordigd zijn.

  10. Meta nieman schreef:

    Het blijkt gewoon gevaarlijk te zijn daar, maar t kalf zal wel weer eerst moeten verdrinken voordat de put wordt gedempt.

  11. A. te Nooije Leijne schreef:

    Dit hele gebeuren wordt veroorzaakt door de poort die in een onoverzichtelijke bocht zit. Daar is niet goed over nagedacht.
    De oplossing heet ‘verkeerslichten’
    Even beide rijbanen op rood als de oplegger moet manoeuvreren en verkeersregelaar laten helpen gidsen op het fietspad.

    Overigens, ik kwam tot 84 decibel bij iedere klap van die heimachine op zo’n 10 meter afstand en voelde de grond bewegen. Opera-bewoners; zijn er nog geen kopjes van de tafel gevallen?

  12. Peter Kraaijeveld schreef:

    Heeft B&W van Zaanstad over deze situatie een Verkeersbesluit genomen?
    (Plaatsing ‘Attentieborden’ – ‘Snelheidsbeperking 30 km/u’- ‘Ontheffing overschrijden doorgetrokken streep’ – ‘Plaatsing metalen rijplaten in de berm’ – Verplichte aanwezigheid verkeersregelaar(s)’ – enz….)

    Of doet de uitvoerder dit op eigen beheer?

    Dat er maatregelen nodig zijn ivm de (verkeers)veiligheid is duidelijk, maar is dit wel op de juiste manier gerealiseerd?

    • l. Boonstra schreef:

      Er staat al tijden een bord 30, alleen de bestuurders denken dat dat mijlen mogen zijn. En komen als gekken aangestoven terwijl er net een vrachtwagen de bocht probeert te nemen. Had de POV ballen gehad dan hadden ze om handhaving van die 30 gevraagd.

  13. Frank Oostrum schreef:

    Ook hier geld weer het zijn de bestuurders die we zelf gekozen en betaald hebben die de fouten maken . Niet de aannemer of bouwers ter plaatse. De bestuurders hebben een vergunning afgegeven voor dit gebouw en daarvoor moet er op de meest onlogische plek een in en uitrit komen. Dus wederom ( zie mijn commentaar bij 16 cm verhoging schildersbuurt) ook hier hebben WIJ het fout gedaan. Wij hebben de verkeerde bestuurders gekozen, wij hebben deze onbenullige figuren die geen inzicht hebben en alleen mooie praatjes op deze plekken geet.
    We zullen dus bij onszelf te rade moeten gaan of deze bestuurders wel capabel zijn voor hun functie. Als ik zulke fouten had gemaakt tijdens mijn arbeids bestaan was ik op staande fout ontslagen. Maar nogmaals WIJ hebben ze gekozen, dus…….

Hier vind je onze regels

Reageren? Ja, graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *