We hebben een klant! We hebben een klant!

Al sinds de digitale start van De Orkaan in februari 2014 ontvangen we aanvragen van adverteerders. Soms antwoordden we keurig dat we een advertentiestop hadden, andere keren bleven we stil. We wisten eigenlijk niet wat we er mee moesten, omdat we simpelweg wilden schrijven over onze omgeving.

Dat willen we nog altijd, maar met een immer groeiende etalage waar mensen dagelijks zo’n 7500 keer een blik inwerpen, een nieuwsbrief met meer dan 1250 ontvangers, een twitteraccount met 3280 volgers, een Facebookpagina met een gemeenschap van zo’n 4600 man m/v, lijkt het dom om alle kosten zelf te blijven dragen.

Sinds kort mailen we dus kwistig onze tarieven en mogelijkheden in het rond. Dit doen we op aanvraag, of bij een persbericht waarachter wij een commerciële boodschap menen te herkennen. Toen we een vraag kregen voor de promotie van een webshop, gooiden we direct alle opties over de mail en bijna per omgaande kregen wij een reactie: er werd een advertorial besteld!

Een klant!
Dus.

Een klant zonder binding met de Zaanstreek, met een onlinebedrijf in opladers. En hij bestelt een artikel op De Orkaan… Het grote geld lonkt, maar dit vereist wat creativiteit: hoe gieten we er een Zaans sausje overheen zodat onze lezer – ja jij! – deze commerciële uitspatting slikt?

Advertorial – Advertorial – Advertorial – Advertorial 

Integer als we zijn, besloten we de website en de service op z’n Zaans te testen (Zaans!). Opladers hebben we momenteel niet nodig, maar de screenprotector van mijn IPhone is aan vervanging toe. Voor € 7,95 incl. btw bestelde ik er een van topkwaliteit met gehard glas. En dat ging me toch een potje soepel! Hups in het winkelmandje, verschillende betalingsmogelijkheden, geen verzendkosten, een prima bevestiging van de betaling, een Track & Tracenummer en er werd snel geleverd.

Deze Zaankanter (Zaans!), is dus best bereid om een advertorial te schrijven vol branded content over opladers.nl.

Nu alleen nog even de juiste vorm en toon zien te vinden…