Merel Kan: Beste Tyler… (briefje aan een ‘Creative Director’)

Hallo daar Tyler Quinnen, 

Je mailde me gisteren:

‘Hallo daar,

We werken momenteel namens een klant uit de Gaming Industry om het merk te versterken via redactionele inhoud.  

Tijdens het zoeken naar mogelijkheden, kwamen we uw site deorkaan.nl tegen. Laat ons alstublieft weten wat de prijs is en wat de opties zijn om inhoud te plaatsen die relevant is voor uw website, die 1 link zou hebben naar een Gaming Industry website.’ 

Tyler, we kennen elkaar niet, maar in de afgelopen jaren heb ik een hoop van je collega’s langs zien komen. Met eigenlijk hetzelfde als wat jij voorstelt: betalen voor een artikel met een link naar een gok-website. 

Nu zwemmen we als lokaal platform niet in het geld, we leggen zelfs al jaren flink bij. 

Je vraagt/eist in je mail dat de stukken die je aanlevert (en waarin stront in een glimmend bonbon-papiertje wordt verpakt), niet worden geplaatst als advertentie, maar als inhoud. 

Het lullige is dat je ervan leeft en dat er dus ‘collega’s’ zijn die erin trappen. 

Tyler, het was je vast al duidelijk, maar je krijgt van ons geen prijs en geen optie. We laten onszelf nog liever aan de wieken van De Bleeke Dood nagelen om geklompigd te worden dan dat we met jou in zee gaan. 

Met vriendelijke groet, 

Merel Kan

Deel dit artikel:

7 reacties

  • Kees Huyser

    Ik zie ‘webvertising’ langskomen die op de hoofdpagina overkomt als een redactioneel artikel. Zie bv. het item over autoverhuur. Ook hier zie je pas dat het gewoon platte reclame is nadat je de link hebt geopend.

    Ik zou het fijn vinden als deze zg. ‘webvertising’ al als zodanig aangekondigd zou worden voordat de link wordt geopend. Dit zou bv. kunnen door de titel een andere kleur te geven of de afko ‘adv’ aan de titel toe te voegen.

    Zullen we dit gaan doen voordat jullie geklompigd aan de wieken van de Bleeke Dood genageld moeten worden? 🙂

    • Merel Kan

      Hoi Kees, adverteerders zijn meer dan welkom omdat zij ervoor zorgen dat jij het nieuws waarvoor we ons inspannen kan lezen. Als jij het stuk over autoverhuur ziet, dan kan ik daar alleen maar blij van worden. Een kleine prijs voor gratis nieuws, lijkt me. Al na de eerste alinea staat dat het gaat om webvertising en onder het stuk ook.
      We maken plannen voor een nieuwe website, daarin zullen we ook kijken naar de ideale posities voor reclames en de beste opmaak voor advertorials.
      Waar het mij om gaat is dat we een mailbox vol hebben met Tylers die producten willen pluggen waar wij geen plek voor (willen) hebben. Daarbij stoort de eis om te doen alsof het om onafhankelijke inhoud gaat. Door het gebrek aan schaamte krijg ik het idee dat het normaal is geworden.

  • Jaap Meeuwsen

    Klopt Kees, ik heb ook wel eens ( niet vaak hoor ) een artikel helemaal door zitten lezen voordat ik erachter kwam dat het reclame was.
    Nou snap ik helemaal dat een website als deze zonder reclame, en er is gelukkig nog steeds heel weinig, te laten draaien natuurlijk niet te doen is.
    Trouwens, alles wat gratis is op internet verdient met groot wantrouwen bekeken te worden.
    Maar hier is het even anders, het wordt aangegeven dat het reclame is maar wel erg minimaal, dat is wel zo Merel.

    O, en de Gaming Industrie wil nog niet direct zeggen dat het ook gokken betreft hoewel het mij niet zou verbazen gezien de hoeveelheid online gokken reclame we dagelijks overal voorbij zien zien komen.

    Den Haag, jullie hebben het toch zo goed voor met onze gezondheid ?
    Geestelijke gezondheid hoort daar niet bij of zo ?
    Wat een ellende zal er door dit wettelijk toe te staan weer aangericht worden….maar ja, lekkere inkomsten voor het rijk weer, daar draait het om.

    • Fred Blijestein

      Zorg dat je wilskracht hebt, sterk in je schoenen staat, zorg voor wat ruggengraat.Als je karakter hebt zal de gokverslaving aan je voorbij gaan.

  • Dirk Marinus Sr

    Er wordt 7.000.000.000,- € in Nederland vergokt. Weinig winnaars, veel verliezers….

  • Tyler Quinnen bestaat denk ik niet. Hij is geen persoon, hij is een computerprogramma. Jammer dus van zo’n brief, die kan ‘ie niet lezen. Zijn enige doel is gratis “clicks”, die niet eens per se op gaming-websites terecht hoeven komen, maar eerder nog bij nog weer andere “click”-generators. Voor je het weet zit je dus midden in de phishingbusiness, met zo’n advertentie.

  • Paul Hoekveld

    Hahahha. Klasse Merel

Reageren? Ja, graag! Houd je aan onze regels

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.