De werkzaamheden aan de Coenbrug lopen opnieuw vertraging op, laat wethouder Gerard Slegers weten aan de raad.
Het aanbrengen van geluidsisolerende platen onder de brug, dat gepland stond voor juni 2025, wordt uitgesteld naar september. Oorzaak is een handelsconflict tussen de VS en China, waardoor cruciale magneten tijdelijk niet geleverd konden worden.
De platen moeten het gebonk van verkeer over de brug verminderen. Volgens Rijkswaterstaat zijn ze uiterlijk 1 oktober geplaatst.
De reparatie van de brugklep is wél op schema. Vanaf 11 juli 2025 kan de scheepvaart weer gebruikmaken van de route.
Door: Pim Ulle, met informatie uit de brief aan de raad.
Ik begrijp dat er een voorrangsreling voor de scheepvaart geldt, een inmiddels overbejaard, eeuwenoud recht , geldt kennelijk ook in de spits , al kan men zich inmiddels afvragen wanneer het geen spits is. Los van die vraag is het openen van een verkeersbrug in de spits een gegeven waarmee verder niemand en niets gediend is. Het tegendeel is eerder waar.
De Coenbrug kan binnenkort weer open, ook in de spits.
Ik heb wel medelijden met de busbrug, die wil zo graag open in de spits maar mag het niet.
Dat de brug word geopend voor de beroepsvaart is prima maar hoe is het in godsnaam mogelijk dat ze de brug in de spits openen?
In deze tijd van het zogenaamde stikstofprobleem is dit waanzin.
Die stoute Trump toch.
Dichtlassen die klep?
Jammer dat die klep wel wordt gerepareerd. De kapotte brug was misschien lastig voor de scheepvaart, niet voor de Zaankanters. Het scheelt jaarlijks uren fileleed als dat ding niet opengaat. Vanaf 11 juli kunnen we dus weer lekker in de file, bijvoorbeeld om een uur of vijf als het topdrukte is en toch de brug lekker opengaat. Kunnen we niet afspraken dat het alleen voor 7 uur, tussen 10 en 15 en na 19 uur de brug open mag?
Het zou een stuk minder druk zijn als de mensen die met het OV of de fiets op hun werk kunnen komen dit ook doen ipv de auto uit gemak pakken.
Over welk openbaar vervoer heeft u het.
Treinen met vertraging of storing en personeel wat er niet voor te vinden is.
De meeste werkgelegenheid ligt niet of nauwelijks naast de stations.
En bouwmaterialen en gereedschap van enige omvang kan de trein ook al niet in.
Kilometer prijs die met sprongen omhoog gaat?
@R Kistenmaker In principe zou ik met het OV naar mijn werk kunnen alleen duurt dit bijna een uur terwijl ik er met de auto in 20 minuten ben. Als het OV goedkoper en klantvriendelijker wordt en meer op elkaar zou aansluiten dan zouden waarschijnlijk meer mensen het OV pakken. Die paar minuten voor een open brug neem ik dan maar voor lief.
Ja eens. Maar graag dan ook bij alle bruggen in Zaandam. Het is inderdaad onbegrijpelijk