Eind januari worden de pollers in de Czaar Peterstraat en op de Beatrixbrug via een nieuw systeem aangestuurd. Het huidige systeem om kentekens bij de pollers in Zaandam te registreren, is gecrasht waardoor er geen nieuwe kentekens kunnen worden ingevoerd.
Wie er met zijn (nieuwere) auto doorheen moet, moet op de knop drukken en kan dan alsnog erlangs volgens de woordvoerder van Zaanstad.
Ambulances en bussen kunnen gewoon gebruik blijven maken van de poller. Nieuwe ambulances maken nu gebruik van een centraal nummer waarna de pollers naar beneden gaan. Nieuwe bussen hebben een systeem aan boord dat zorgt voor het zakken van de pollers. Ook de brandweer heeft geen last van de storing omdat die van een ander systeem gebruik maken.
Het systeem wordt eind januari vervangen waardoor het dan weer mogelijk is om nieuwe kentekens toe te voegen. De vervanging kost € 60.000.
Door Piet Bakker op basis van informatie van gemeente Zaanstad en Veiligheidsregio Zaanstreek Waterland. Foto: Orkaan-archief.
met dank aan GPT beter kan niet toch!!!
Er wordt in Zaanstad steeds vaker gesproken over het beleid om
Wat mogelijk is, zijn de vervangingskosten van dit systeem wat € 60.000. gaat kosten of meer
De vervangingen lijken vooral gericht te zijn op het creëren van een autoluw centrum van Zaandam, zoals bijvoorbeeld in Amsterdam rondom het Centraal Station. De PvdA, GroenLinks, SP en andere partijen die dit steunen, willen een situatie waarin automobilisten niet meer gemakkelijk in het centrum kunnen komen. Dit beleid heeft echter ook gevolgen voor mensen en hulpdiensten ook als het probleem van het systeem opgelost is blijft het
In plaats van automobilisten meer te laten betalen voor hun vervoer zonder naar de rest kijken, zou het beter zijn om een evenwichtig beleid te ontwikkelen. Dit beleid zou zowel rekening houden met de behoeften van automobilisten als met die van mensen die het openbaar vervoer gebruiken of de fiets. Het huidige beleid lijkt echter te ver doorgeschoten zijn ook voor linkse PvdA GroenLinks sp stemmers Je spreekt ook over de risico's van een te rigide benadering van autovrij beleid, wat zou kunnen leiden tot ontevredenheid bij links achterban en bij linkse automobilist, mogelijk zelfs versterkt en daar door profiteert rechts of rechts radicaal populistische er van door benaderingen. om dat links er van weg kijkt en te radicaal is geworden voor de linkse automobilisten met deze visie beleids plannen net als in Amsterdam en tever doorgeschoten is er mee en Dit zou volgens jou wel kunnen Het lijkt erop dat je oproept voor een balans tussen duurzaamheid en auto en fiets, kosten, en de praktische behoeften van mensen wat haalbaar en realistisch is en normaal de vvd en pvv is dat niet bijvoorbeeld in dit geval waar de automobilisten nu alleen nog maar op uit kunnen gaan komen
'terwijl je ook pleit voor een linkse politiek die zowel de belangen van autogebruikers als de term van groene en duurzaamheid heel serieuze en serieuze en aanpakt en neemt. Het voor het idee van een nieuwe linkse partij die krachtige omgaat met de mobiliteitsbehoeften van de samenleving op een sociaal en links en realistisch en haalbaar manier als engen optie ziet en dat is namelijk linkse collectief een zelf bedachte partij ideeën en oplossingen met anderen ideologieën en visies
Het is duidelijk een dat je
Dit onderwerp gaat over veel verschillende aspecten van mobiliteit, politiek en de toekomst van steden, wat complex is maar het kan wel. Het is belangrijk om een scala aan oplossingen te overwegen die zowel de duurzame ontwikkeling in breder zin zijn als de behoeften van de burgers respecteren en dat je duidelijk bent met de standpunten.
ongelooflijk wat een geld heeft dat project ons al gekost ......om een paar auto,s op dat kleine stukje tegen te gaan