POV wil Poller!

Tussen 12.00 en 06.00 uur mag je niet met je auto, scooter of brommer over de Dam en de Damstraat. Auto’s mochten dat sowieso al niet. Voor brommers en scooters is het begin deze maand ingevoerd. Het verbod wordt echter massaal genegeerd.

Harrie van der Laan van de POV pleit daarom voor een poller die de Dam bij het Zaantheater afsluit. Hij vraag in een motie of B&W wil onderzoeken of dat financieel mogelijk is.

Die poller zou volgens Van der Laan ook door ondernemers aan de Dam(straat) bediend moeten kunnen worden (en omhoog staan tussen 12.00 en 06.00 uur).

Wij als De Orkaan zitten natuurlijk niet in de raad maar als dat wel zo was geweest, hadden we aanvullende vragen gesteld:

  1. Waar moet die poller komen? Eentje is niet genoeg, want de straat bij het Zaantheater is erg breed.
  2. Wie daar dagelijks langs fietst, weet dat ondernemers zelf tot de grote overtreders behoren, zij parkeren bv. bij het oude postkantoor – als zij de poller kunnen bedienen, lost dat het probleem niet op.
  3. De grote overlast is van (bezorg)scooters die langs de terrassen scheuren, daar helpt geen pollertje lief aan.
  4. Fietsers (en brommers en scooters) trekken zich weinig aan aan van het verbod om op de Dam rond het Czaar Peterbeeld te rijden, dat is voor voetgangers en spelende kinderen een levensgevaarlijk gebied. Daar helpt alleen handhaving.
  5. Kunnen we niet de poller van de Czaar Peterstraat gebruiken? Die is tot eind dit jaar buiten gebruik.
Deel dit artikel:

2 reacties

  • Marcel van Kampenhout

    Hoe zat het ook alweer met handhaven? Het salaris is zó terugverdiend…

  • Doelgroep segmentatiecriteria

    De doelgroep analyse wordt opgesplitst in 5 segmentatiecriteria:
    1. Demografisch
    2. Geografisch
    3. Psychografisch
    4. Sociaaleconomisch
    5. Gedrag
    Demografisch

    Er wonen in totaal 17.474.693 mensen in Nederland, waarvan 8.759.554 vrouw zijn.
    Het geslacht van de doelgroep is vrouw. De leeftijd van de doelgroep is vanaf 30 jaar.
    Hieronder een tabel van alle leeftijdscategorieën van vrouwen vanaf 30 jaar. Opgehaald van https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-bevolking/bevolkingspiramide:

    Leeftijd Vrouwen
    101 jaar 1 000
    100 jaar 1 000
    99 jaar 2 000
    98 jaar 2 000
    97 jaar 3 000
    96 jaar 5 000
    95 jaar 6 000
    94 jaar 9 000
    93 jaar 11 000
    92 jaar 14 000
    91 jaar 17 000
    90 jaar 22 000
    89 jaar 25 000
    88 jaar 29 000
    87 jaar 32 000
    86 jaar 36 000
    85 jaar 39 000
    84 jaar 43 000
    83 jaar 46 000
    82 jaar 51 000
    81 jaar 55 000
    80 jaar 58 000
    79 jaar 59 000
    78 jaar 63 000
    77 jaar 70 000
    76 jaar 75 000
    75 jaar 73 000
    74 jaar 104 000
    73 jaar 102 000
    72 jaar 98 000
    71 jaar 96 000
    70 jaar 96 000
    69 jaar 96 000
    68 jaar 101 000
    67 jaar 101 000
    66 jaar 103 000
    65 jaar 106 000
    64 jaar 109 000
    63 jaar 111 000
    62 jaar 114 000
    61 jaar 118 000
    60 jaar 119 000
    59 jaar 123 000
    58 jaar 124 000
    57 jaar 126 000
    56 jaar 129 000
    55 jaar 127 000
    54 jaar 126 000
    53 jaar 125 000
    52 jaar 127 000
    51 jaar 133 000
    50 jaar 130 000
    49 jaar 125 000
    48 jaar 121 000
    47 jaar 112 000
    46 jaar 108 000
    45 jaar 103 000
    44 jaar 102 000
    43 jaar 102 000
    42 jaar 103 000
    41 jaar 103 000
    40 jaar 107 000
    39 jaar 105 000
    38 jaar 103 000
    37 jaar 103 000
    36 jaar 105 000
    35 jaar 107 000
    34 jaar 110 000
    33 jaar 109 000
    32 jaar 110 000
    31 jaar 112 000
    30 jaar 114 000

    Geografisch

    De doelgroep bevindt zich in een straal van 100 km rond het wellness resort. Spa & Wellness Reinoord richt zich niet op één stad of provincie maar op heel Nederland.

    Bron: https://www.mapsdirections.info/nl/cirkel-straal-kaart/

    Psychografisch

    Bron: https://allecijfers.nl/nederland/
    De doelgroep komt vaak met vriendinnen naar Spa & Wellness Reinoord. Dit blijkt uit de cijfers van Bijlage 1.1.

    Sociaaleconomisch

    Bron: https://allecijfers.nl/nederland/
    De doelgroep bevindt zich in de maatschapij in de Gevestigde bovenlaag (15 procent) en de Comfortabel gepensioneerden (17 procent). https://nos.nl/artikel/2008574-tot-welke-sociale-klasse-behoor-ik
    Gedrag

    De doelgroep komt voor een regelmatig dagje uit met vriendinnen en valt daarom onder Medium users. Dit blijkt uit Bijlage 1.1.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *