Storing KPN-netwerk in Zaanstreek-Waterland tot 21:00

Telefoons werken niet of matig, PIN-verkeer ligt er grotendeels uit, digitale tv via KPN is op zwart, internetverbindingen doen het niet meer…

In de regio Zaanstreek-Waterland is er een storing van het KPN-netwerk. De telecomaanbieder verwacht dat telefoonverkeer, tv, internet en mobiel bereik rond 21:00 weer hersteld zijn. Eerder meldde KPN dat om 19:30 alles weer zou werken.

Hulpdiensten zijn wel bereikbaar volgens de Veiligheidsregio.

Volgens KPN begon de storing om 12:30. Op de website van KPN (als je die kan bereiken) kan je postcode en huisnummer invullen, je kan je daar ook opgeven voor een bericht op het moment dat de storing voorbij is.

 

24 reacties op Storing KPN-netwerk in Zaanstreek-Waterland tot 21:00

  1. Gerard Beerman schreef:

    Waarom wordt de storing niet gecommuniceerd via teletekst? Nu kwam ik er achter nadat ik 20 minuten in de wacht had gestaan. In KPN. Communicatie via internet was in dit geval zinloos! Of was het de wet van het slechte nieuws: het belangrijkste kenmerk van slecht nieuws is dat het slecht gecommuniceerd wordt. Informatie over het verloop van deze langdurige storing via teletekst was welkom geweest!

    • Mischa schreef:

      En hoe benader je dan teletekst als het internet EN tv eruit liggen?

      • Didier Hennequin schreef:

        De meeste mensen in de getroffen regio hebben Ziggo als kabelaar; het tv-signaal van die aanbieder was niet gestoord. Het is bovendien mogelijk dat KPN-abonnees last hebben van één van de storingen, maar niet van de andere. Zo kan ik niet bellen (vast noch mobiel), maar heb ik wel internet. En tv.

      • Gerard Beerman schreef:

        De tv deed het wel. Alleen internet en telefoon waren gestoord.

  2. C a nederlof schreef:

    Ik heb wel weer internet maar nog steeds geen tv

  3. Helaas werkte het mobiele 4G netwerk dat wij als back-up hebben, nauwelijks. Veel zendmasten van KPN waren niet te ontvangen. Terwijl die van alle concurrenten het gewoon deden. Eenmaal in de lucht was het KPN 4G netwerk niet vooruit te branden.

  4. Ans Pieper schreef:

    Omdat ik in de trein onderweg was, las ik dat er een storing was. Terug in Zaandam geen internet, geen telefoon en wel tv. Ook geen 4G. Hoe bel je de hulpdiensten wanneer dat nodig mocht zijn? Pas om 19.44u het eerste sms-bericht dat de storing nog even langer duurde.

  5. Gert Molenaar schreef:

    Je ziet maar weer dat als er iets fout gaat in het netwerk, of dat nu bij KPN of Ziggo is, dat een groot deel van de wereld dreigt stil te komen staan. Dat zegt iets over onze kwetsbaarheid.

  6. Jaap Meeuwsen schreef:

    Voor de duidelijkheid, niet alleen kpn maar ook Telfort en andere providers die het kpn netwerk gebruiken hadden last van de storing.
    En het was overmacht, gesmolten glasvezelkabel door een in brand gevlogen elektrakabel.
    Zo’n glasvezelkabel bak je niet zomaar weer even aan elkaar.
    Kan niemand wat aan doen.

    • Herman Acker schreef:

      Nee dit was geen overmacht, dit was een blunder van KPN. De ontsluiting van deze regio hoort via twee glasvezelkabels met gescheiden routes te lopen, zodat er bij een kabelbreuk een backup route beschikbaar is.

      In dit geval waren er wel twee glasvezelkabels, alleen heeft KPN die op een groot deel van de route naast elkaar gelegd. Gisteren is er langs de Kanaaldijk in Watergang een electriciteitskabel oververhit geraakt, en daarmee zijn zowel de primaire als de secundaire route weggesmolten, en was een groot deel van de Zaanstreek de pineut.

      Als KPN de gescheiden routes had aangehouden (zoals het hoort), dan had niemand wat gemerkt van dit incident.

  7. eline kleibrink schreef:

    ook vreemd dat grote winkels geen back-up hebben voor hun pin-systeem, hun omzet hangt letterlijk aan 1 dun draadje. Als consument heb ik voor het vaste internet Ziggo en voor mobiel KPN. Ligt Ziggo eruit dan kan ik nog redelijk vooruit door mijn telefoon als modem te gebruiken (wel oppassen met dataverbruik), en nu KPN eruit lag kon ik nog bellen met de telefoon van Ziggo. Het is gewoon niet verstandig om echt alles bij 1 provider onder te brengen, al is het maar om te checken of er daadwerkelijk een storing is (of dat je zelf per ongeluk de kabel hebt doorgeknipt)

  8. hans van loo schreef:

    En als je dan op NH Nieuws (TV) een bericht m.b.t. de storing verwacht dan heb je het ook mis,men brabbelt voort met de ditjes en datjes van de dag.

  9. Ivo Post schreef:

    En dan te bedenken dat de banken alles op alles zetten om van dat dure contant betalen af te komen. Een fikse storing die wat langer duurt en half Nederland verhongert …

    • Erik Esteie schreef:

      Om in geld termen te blijven

      Laat ik ook een duit in het zakje doen

      Het zijn niet de banken die het contant geld kwijt willen, dat is onze lieve regering & Co. Iets met totale controle over het geld, en zo

      • Jaap Meeuwsen schreef:

        Ook de banken willen graag controle hoor Erik.
        Daarom willen ze ook zo graag dat je hun app gebruikt voor bankzaken op je smartphone.
        En dat vindt Google ook nog eens heel prettig, kunnen die je betaalgedrag mooi weer aan je profiel toevoegen.

        • Erik Esteie schreef:

          Beste Jaap,

          Kijk even naar de & Co 😉

          Tuurlijk willen de INGs, Facebooks en Googles alles van je weten, hun verdien model bestaat er nu eenmaal uit om te zorgen dat je van hun afhankelijk word. Het heeft echter niet zoveel zin om er dieper in te duiken want dan wordt het weer zo een complot gedoe

          • Erik Esteie schreef:

            Hmm,

            Vergeet ik nog te melden dat ik alles contant wil betalen maar dat word me steeds moeilijker gemaakt, en dat heeft toch echt met wetgeving te maken

  10. Dim van Gerven schreef:

    Weer storing op donderdag 26 September geen Telefoon, internet en Pin

  11. Zo te lezen een flinke storing bij Ziggo https://allestoringen.nl/storing/ziggo/nieuws/268331-storing-bij-ziggo

    Voor een betrouwbare verbinding heb je eigenlijk 2 providers nodig KPN (of een die van het KPN netwerk gebruik maakt) en Ziggo.

Hier vind je onze regels

Reageren? Ja, graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *