Zaanstad: ambulancedienst zelf schuld aan niet doorlaten ambulance

Afgelopen zaterdag, 22 oktober, ging de poller op de Beatrixbrug (Peperstraat) niet naar beneden voor een ambulance die de brug moest passeren.

Zaanstad onderzocht de toedracht van het incident uit en stelde vast dat de ambulancedienst het kenteken van de nieuwe ambulance nog niet had doorgegeven. De pollers zakken alleen voor voertuigen waarvan het kenteken bij de gemeente bekend is.

De ambulance, net een week in dienst, was met een spoed op weg en moest een andere weg kiezen omdat de poller niet zakte. De persoon waar de ambulance naar op weg was, is desondanks goed geholpen

Volgens het persbericht van de gemeente heeft het ambulancepersoneel geprobeerd met een Amsterdamse magneetpas de poller te bedienen. Dit werkt in Zaanstad niet. Daarna heeft het ambulancepersoneel besloten om geen gebruik te maken van de intercom maar om te rijden via de andere brug.

Zaanstad stelt dat het ambulancepersoneel de poller ook had kunnen laten bedienen via de meldkamer van de brandweer die de pollers direct kan laten zakken.

Volgens de gemeente zijn er tot op heden “geen klachten van de hulpdiensten binnengekomen over het niet of slecht functioneren van de pollers.”

4 reacties op Zaanstad: ambulancedienst zelf schuld aan niet doorlaten ambulance

  1. Wim schreef:

    En zo als altijd overal mee, Zaanstad treft geen schuld. Ze plaatsen wel die ondingen, maar verdere verantwoording?? Nee, natuurlijk niet, Zaanstad is onfeilbaar.

    • Hans Kuyper schreef:

      Zaanstad is verre van onfeilbaar. Zo staat het ook niet in het persbericht. Er staat alleen dat de gemeente in dit specifieke geval niets verkeerd heeft gedaan. En dat lijkt me de juiste conclusie.

  2. Herman Aartsen schreef:

    Het lijkt mij een goed idee om ook de Amsterdamse kaarten werkbaar te maken in Zaanstad. Bij calamiteiten kan A’dam dan direct bijstand verlenen.

  3. rj schreef:

    Opmerkelijk hoeveel protest er wordt geuit (op https://facebook.com/1678262202192672) – en in mijn beleving volledig terecht;
    het getuigt in hoge mate van de BETUTTELING in deze samenleving – die helaas niet samenleeft. Regelgeving zegeviert, beleidsmakers blunderen, en de “burger” heeft het nakijken. Met alle respect voor het geduld van de medewerker van ZAANSTAD die rustig antwoordt op alle vragen, suggesties en insinuaties, maarrrr dat doet niets af aan het GEGEVEN, dat het niveau van zulke maatregelen niet uitstijgt uit boven niveautje “kinderachtig”

Hier vind je onze regels

Reageren? Ja, graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *