We reden er doorheen. Eerst van noord naar zuid (boven) en toen van zuid naar noord (onder). En we riepen ‘wie is de burgemeester van Wezel’ (want dat roepen we altijd in tunnels).
De tunnel die twee stukken Zuiddijk verbindt onder de Den Uylbrug door is de afgelopen maanden aangepakt. Hij werd vooral langer omdat de Den Uylweg op die plek breder wordt.
Dat heeft allemaal te maken met de nieuwe ongelijkvloerse kruising tussen de Wibautstraat en Thorbeckeweg. Een grote verandering voor het autoverkeer, maar ook de fietsroutes veranderen (vooral de oversteek).
Eind februari werd de tunnel afgesloten om verbouwd te worden – dat zou ‘ongeveer’ een maand duren. Let op dat ongeveer. Helemaal af is de tunnel nog niet gezien de rood-witte palen die op het wegdek staan (maar wij fietsten daar gewoon langs: nieuws is nieuws).
Hier beelden van de sloop en van hoe het moet worden.

Door Piet Bakker, met informatie uit eerder nieuws op De Orkaan. Foto’s: De Orkaan.
Als je de fietsknooppuntenroute fietst van knooppunt 64 bij de kop Zuiddijk (oude stadhuis) naar knooppunt 60 in het Noorderpark (Amsterdam), kom je hier doorheen. In 2023 fietste ik deze route en kwam door het tunneltje in de oude situatie en daar zijn beelden van. https://www.youtube.com/watch?v=1Zsx1aCWnQw&t=575s
de lichte muren zullen wel gauw volgekliederd zijn.
Nee, ze worden voorzien van graffiti-art.....
Als je goed na de foto kijkt staat de eerste graffiti rechts op de muur
Ik denk dat die paaltjes er staan,omdat er ook auto’s door heen reden!
Dat zijn geen paaltjes maar geleidebakens en inderdaad lijkt het er op dat ze auto`s moeten weren.
De paaltjes aan de kant schuiven is voor een automobilist meer werk dan in 30 seconden omrijden.
Pollers plaatsen!
ja wat zijn het nou? geleidebakens of toch paaltjes?
En hoe is de sociale veiligheid daar gewaarborgd?
Bij twijfel over de waarborging aangaande de sociale veiligheid, gewoon even omfietsen.