De winkel in Krommenie die nog even vlagt onder de naam Blokker, heeft op Facebook de profielfoto gewijzigd. Wat daar te zien is, zou wel eens de nieuwe naam en het nieuwe beeldmerk kunnen zijn van de groep franchisenemers die gekozen heeft voor een eigen koers. En niet voor de formule Blokker NEW.

Er is niet veel fantasie voor nodig om vast te stellen dat de Huishoudspecialist van Krommenie zich wil onderscheiden van de branchegenoten die zich gespecialiseerd hebben in het goedkope assortiment.

Blokker Krommenie behoort tot de groep franchisenemers die voor de toekomst een eigen koers kiest. Dat zou uiterlijk 15 juli moeten gebeuren, maar de keus is nu al gemaakt. In totaal zijn er zo’n 40 franchisers. Een deel gaat wel mee naar Blokker NEW van Robert Palmer.

Franchisenemers Erik en Pongthia van Schaick schreven eerder op Facebook: ‘Samen met andere zelfstandige ondernemers bouwen we aan een nieuwe formule, met mooie producten en een service die écht het verschil maakt.‘ Van Schaick is in 42 jaar vergroeid met Blokker. Zijn ouders hadden een Blokker-winkel. Hij opende als franchisenemer een Blokker in Wormer en verhuisde een aantal jaren geleden naar Krommenie.

Door Jaap de Jong, met informatie van Facebook Blokker, Krommenie. Foto uit het Orkaan-archief met daarin het nieuwe logo.