NL-marketing station Zaandam: wiet, cassettebandjes en pindakaas… (we weten het!)

Borden op station Zaandam. Van wie? Waarom? Waar slaat het op?

Holland-marketing? Waar we in de BV Nederland trots op zijn? Wiet, cassettebandjes en pindakaas?

En natuurlijk de fietsen, tulpen, molens, kaas, klompen, haring, koeien, schaatsen, zwemmen, treinen, de zonnebloemen van Van Gogh, de Rietveld-stoel, Johan Cruijff, het Rijksmuseum en de Erasmusburg.

En de kaasschaaf… (een Noorse uitvinding).

En Heineken… (of heeft die het betaald?)

Hoe langer we ernaar kijken, hoe minder we er van snappen.

WE WETEN HET! (19 okt 2018)

Romy Bulters, communicatie medewerker van Exterion Media die de borde exploiteert laat ons weten:

“Ons designteam heeft deze posters zelf ontworpen, dus dit zijn onze eigen posters. Ze worden in objecten geplaatst waar we die week geen campagne van een adverteerder in hebben hangen. U kunt meer informatie vinden op http://iconischnederland.nl/, bijvoorbeeld over de uitleg van de iconen en waarom deze in onze objecten hangen. De iconen zijn gebaseerd op wat wij typisch Nederlands vinden – vandaar de naam ‘Iconisch Nederland’. Met deze posters willen we laten zien hoe trots we zijn op ons landje.”

 

En het eerste bord nog eens:

2 reacties op NL-marketing station Zaandam: wiet, cassettebandjes en pindakaas… (we weten het!)

  1. ikkeook schreef:

    Ja, je zal er aan moeten wennen maar kan dit een buitengewone vorm van “modern impressionisme” zijn. Vroeg of laat zal het wellicht gekenmerkt worden als “kunst” ondanks de heineken!

  2. René schreef:

    Ik geloof dat deze reclame al eens op Amsterdam Centraal is gebruikt en op Reddit is gevraagd wat dit te betekenen had. Toen bleek dat dit plaatsvervangende reclame is, voor als de exploitant de advertentieruimte niet verkocht had.

Hier vind je onze regels

Reageren? Ja, graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *