De gemeente Wormerland neemt meer tijd om te besluiten over de toekomst van de nieuwe sportaccommodaties en het bijbehorende woningbouwproject. De gemeente neemt pas in december 2025 een definitief besluit over de voortgang van het project.
Volgens de gemeente is meer tijd nodig vanwege gestegen kosten, onvoltooide gesprekken met sportverenigingen en bewoners, en de wens om tot een zorgvuldig en breed gedragen besluit te komen. Het plan behelst onder meer de verplaatsing van tennisbanen naar het IJsbaanterrein aan het Kerkepad, zodat op de oude tenniscomplexen woningen kunnen worden gebouwd.
De bouwkosten blijken hoger dan eerder geraamd en ook de opbrengsten vallen lager uit, onder meer omdat het aantal geplande woningen naar beneden is bijgesteld na gesprekken met omwonenden. Gemeente en ontwikkelpartner BPD|Bouwfonds Gebiedsontwikkeling gebruiken de zomer om te kijken of het plan financieel haalbaar blijft.
Daarnaast lopen er nog gesprekken over praktische zaken, zoals parkeren bij korfbalvereniging Groen Geel en de inrichting van het nieuwe sportpark. Pas als deze knelpunten zijn uitgewerkt en de financiële plaatjes kloppen, neemt de gemeente een definitief besluit.
Door: Dorine Kat. Boven een archief-foto van het Kerkepad (afgelopen februari).
Bewoners met Stichting Spijt hebben 5 voorstellen. Knap werk en geldt als (vroeg)bezwaar. De gemeente heeft niet meer tijdig gereageerd op het bezwaar en stel ingevolge het bestuursrecht in gebreke.
De natuur in is al een vorm van sportieve bezigheid en niet alleen dat. Waarom steeds weer bouwen? Voor de sector? Dat kan echt anders, schoner. Neck heeft ruimte, als extra ruimte nodig is, t.o. bouwmarkt, bij bestaande padel-en tennisbanen, afgelegen en direct naast de snelweg als moet worden uitgebreid en in Wormer kan op de bestaande sportplaatsen worden gerenoveerd. Of vernieuwen of herinrichten, zodat ook jeugd en de OBS scholen ook zonder auto daar terecht kan en kunnen op fiets- en loopafstand.
NH en Wormer hebben een geluidshinder(reduceer)plan, ook voor Wormer (Dorpsstraat) vanwege het verkeer en om de Db onder de norm te brengen. Reduceren van verkeer, ook voor verkeersveiligheid is daar dacht ik geen onderdeel van, gaat om geluid reducerend isoleren, na 30 jaar, ligt bij de provincie voor inzage.
Weet je, er moet dus gebouwd worden in een natuurgebied. Huh? Hockeyclub de Kraaien kan geen bouwvergunning krijgen vanwege de vermeende stikstofproblematiek en in Wpormer kunnen ze een sportcomplex bouwen in een natuurgebied? Nee toch?
Maar hoe zit dat dan met de bereikbaarheid van dat nieuwe sportcomplex? Daar begrijp ik geen scrotum van. Tegenwoordig komt niemand meer op zijn fietsie naar zijn sportcomplex hoor. Allemaal met het autootje. Hoe dan?
Via het jaren 80 woonwijkie (Wezenland en zo) tot aan WSV? En daar parkeren? Gatum niet worden, veel te krap.
Via de Dorpsstraat dan? Dan moeten er minstens twee bestaande woningen worden opgekocht (onteigend) om een doorgang te creëren die breed genoeg is om in en uitgaand verkeer te kunnen verwerken. Krijgen we straks files op het Dorpsstraatje om op het nieuwe sportcomplex te kunnen komen. Want fietsen gaan we niet doen hè. Zeker niet om te gaan sporten. Zeker niet de nieuwe generatie.
Ben benieuwd ...
Van uitstel komt afstel. Dat zou het beste zijn.
uitstellen? en zo houden ze elkaar wel bezig.