Hoe gaan de podia om met de coronacrisis?

Per dag komt er veel corona-berichtgeving voorbij, maar één ding is zeker: de popsector wordt hard getroffen. Shows worden (soms meermaals) verplaatst of zelfs gecanceld.

In de tussentijd willen de podia ook in beeld blijven, vooral via sociale media. Het oplossen van de situatie lukt niet, ermee omgaan wel.

Muziekindustrie ligt bijna volledig stil

De dagelijkse routine wordt voor de gemiddelde burger op financieel gebied niet zo erg verstoord in vergelijking met diegenen die hun inkomen verdienen met muziek. De wereld in de sector van de poppodia lijkt bijna volledig tot stilstand te zijn gekomen. Het is dus niet gek dat deze mensen wat meer op de centjes moeten letten, zoals de zorgverzekering vergelijken of energie besparen. 

In beeld blijven

De situatie van de popwereld laat zich het beste vergelijken met een strandtent op een slechte zomerdag: je kunt het leeuwendeel van het personeel voorlopig naar huis sturen. Afgezien van het verplaatsen en zelfs annuleren van concerten, lijkt veel werk overbodig geworden. Dit heeft geleid tot meerdere ontslagen: de bar hoeft niet bijgevuld te worden, de wekelijkse schoonmaak is niet nodig, draaiboeken hoeven niet geschreven te worden en de gastvrouw of -heer die de artiesten ontvangt zit veelal thuis. Veel personeel wordt gelukkig wel ingezet om van huis uit alternatieve werkzaamheden uit te voeren. Het in beeld blijven op social media is daar een belangrijk voorbeeld van.

Partnerproductie 24Webvertising