Zoek de verschillen. Boven de situatie eerder deze week. Onder de toestand twee weken geleden. Werknemers die betrokken zijn bij de bouw van het grote woningcomplex aan de Houthavenkade in Zaandam parkeren hun auto het liefst in de buurt, maar dat gebeurt dan op fietspaden, groenstroken, trottoirs en op andere plekken waar een parkeerverbod geldt.
Zaanstad heeft handhaving aangescherpt en nu ook foutparkeren langs de Havenstraat aangepakt. Het is de vierde ingreep dit jaar. Eerder werd een anti-autopaal op het nieuwe fietspad geplaatst, waardoor auto’s daar niet meer kunnen komen.
Ook werden er gele strepen op de parkeerplaats aangebracht (en gehandhaafd) waardoor de bewoners hun eigen auto weer in en uit konden parkeren. Op de Houthavenkade langs de nieuwbouw van Ten Brinke wordt nu ook niet meer geparkeerd omdat daar het verbod recent is aangescherpt en ook wordt gehandhaafd.
Verderop (6 à 7 minuten lopen) is wel een parkeerterrein aan de overkant van de Provincialeweg maar daar werd tot dusver nauwelijks gebruik van gemaakt.

Gevolg van het nieuwe beleid is wel dat er meer verder op de Havenstraat wordt geparkeerd.
Door Piet Bakker.
beste Nico de Vries
Ik kan mij goed herinneren dat begin jaren 90 aan de ringweg in Amsterdam een basisschool gebouwd zou worden. Na hevige protesten zijn de plannen toen van tafel geveegd. Tijdelijk maar. Wat bleek? Een onderzoek toonde aan dat de kinderen dagelijks blootgesteld zouden worden aan vervuiling, vergelijkbaar met het roken van 8 sigaretten per dag. Dat is per week 40 sigaretten roken! Ruim tien jaar later zijn zowel basisscholen als middelbare scholen gevestigd langs de ringweg.
Dus die kinders roken daar vanaf hun 4e jaar 40 sigaretten per week. Twee pakjes per week !!!
Volledig gereguleerd door "onze overheid".
Kotsmisselijk.
Gek dat niemand het opvalt dat vlak naast een snelweg flats neergezet worden (bij kogerveld).
Lijkt mij zeer ongezond!
De mensen die in de Noordwachter.. Etc.. wonen leven ook nog dus het zal allemaal wel meevallen.
Toen ik eind jaren zestig in de bouw de kromme volten in mooie rechte electrapijpen dresseerde kwamen we van metselaar tot electricien en loodgieter gewoon op de brommer. Gereedschapskist achterop; eventueel je maat op de buddyzit.
Bij een klus verder weg regelde de baas een kosthuis als die klus lang duurde. En de enige autobezitter uit ons team kreeg commentaar als hij het barrel naast dat van de directeur parkeerde. Geen barrel, overigens.
1967, dat waren nog eens tijden…..
Louis Dirksen, in 1976 was er wat dat betreft nog niet heel veel veranderd. Tenminste, niet bij elektriciens. Gewoon op de fiets, fietstassen vol gereedschap en kleinmateriaal en bos pijp op je schouder. Gelukkig had ik een fiets met terugtraprem.
Alleen als de klus te ver weg was om te fietsen kregen wij een kleine bestelbus mee, een Dafje.
daar heb dus over gebeld omdat het daar levens gevaarlijk werd ,ze gaan daar nu ook handhaven
De parkeeroverlast van aannemer Ten Brinke en alle onderaannemers die bezig zijn bij de houthavenkade rukt nu op richting oude haven ,
Bij de snackbar is het zeer onoverzichtelijk geworden vooral al je met de fiets vanaf de volkstuinen nut en genoegen komt , Havenstraat en Archangelstraat en de zijstraten staan vol met auto's van deze mensen terwijl ze een parkeerterrein hebben bij de Aldi , veertien dagen terug één werknemer aangesproken en door zijn gedrag Ten Brinke in Almelo gebeld maar zegt het is openbare weg dus iedereen mag er parkeren , maar zou het wel gaan bespreken want het is een gedragsverandering om een minuutje verder te lopen richting parkeerterrein bij de Aldi
Nu staan alle auto's een klein stukje verderop ter hoogte van Cafetaria De Haaven. De weg is daar nog smaller en nog onoverzichtelijker. Daar geldt kennelijk geen prakeerverbod, maar veiliger is het zeker niet.
totdat de bouwvakkers het werk neerleggen omdat ze niet met hun materiaal bij de bouwplaats kunnen komen
het grote materiaal is al op het terrein. ik zie ze elke dag lopen met een klein trommeltje, voor een grote boterham of kleine boormachine. nee, het boeit ze niks of ze worden niet ingelicht.
Het blijft uiteindelijk de plicht en verantwoordelijkheid van de bouwondernemer om de bouwplaats bereikbaar te maken/houden voor monteurs, leveranciers en bezoekers met gereedschap en bouwmateriaal.
Afspraken maken en niet beboeten lijkt mij een betere oplossing.
Zoals je op de onderste foto kunt zien gaat het vooral om personenauto's, bovendien heeft Ten Brinke ook twee eigen parkeerterreinen vlakbij het bouwterrein. Het is overigens duidelijk: als je ergens gaat bouwen ben je als ontwikkelaar zelf verantwoordelijk voor voldoende parkeerplekken voor je personeel. Ruimte zat op het terrein.
De parkeerproblemen zullen wel aanhouden, ook wanneer de bouw voorbij is, aangezien er veel minder parkeerplaatsen zullen zijn t.o.v. de aantal woningen die gebouwd worden.
Precies, wie bedenkt nu zo’n groot project op zo’n klein stuk terrein. Je schreeuwt om problemen. Ik vraag me dat ook af qua brandveiligheid. Als daar wat gebeurd heb je echt een probleem.
op het bouw terrein is het heel erg krap en weinig ruimte, betonmixers kunnen elkaar niet eens passeren.
Men is te beroerd om een stukkie te lopen
met je gereedschap en andere spullen die je in je bus heb is het moeilijk lopen hoor.
Op de Havenstraat en Archangelstraat waar ze parkeren halen de werknemers uit hun werkbussen een kruiwagen en vullen die met gereedschap , dat kan dus ook op het parkeerterrein naast de Aldi wat een aantal meters verder is dus het moeilijke lopen valt wel mee en bij de ochtend & middagpauze lopen ze naar hun auto of bus en sommige vinden het nodig om hun rotzooi buiten de auto of bus achter te laten