De internetstoring bij Ziggo in de Spoorbuurt in Zaandam is ook vandaag nog niet opgelost. Sinds zaterdag 15 november, om 10.34 uur, kampen bewoners met uitval van hun Ziggo-diensten. Ook in de Burgemeesterbuurt ondervinden klanten van Ziggo hinder.

Een van de bewoners van de Spoorbuurt stuurde ons vanmorgen een bericht:

‘Door een storing bij Ziggo kan ik al twee dagen niet thuiswerken. Ik woon in de Spoorbuurt in Zaandam. Ziggo meldt alleen dat er aan een oplossing wordt gewerkt, maar er is nog steeds geen herstel.’

De kosten van de bewoner lopen door de storing op, doordat ze data bij moest kopen om online te blijven. ‘Bovendien geeft de klantenservice telefonisch geen verdere informatie, behalve dat er aan een oplossing gewerkt wordt,’ schrijft ze.

Ziggo meldde vanochtend nog dat de storing om 10.27 uur zou worden verholpen. Inmiddels is dat tijdstip verschoven naar 22.27 uur. Op de website schrijft het bedrijf: ‘Er wordt hard gewerkt aan een oplossing’.

Update 13.30 uur: Intussen kampt ook de Burgemeestersbuurt met een storing. Die begon volgens een buurtbewoner al in de ochtend. De helpdesk zei dat de coaxkabel misschien kapot was, maar de storing ligt bij Ziggo. Rond 12.45 uur staat op de website van de provider te lezen dat er een storing is en dat die waarschijnlijk morgenochtend is opgelost.

Door Dorine Kat op basis van een mail van een bewoner en de website van Ziggo. Foto van De Orkaan.