De Provincialeweg in Koog aan de Zaan ter hoogte van de Leliestraat krijgt als maximumsnelheid 50 km in plaats van de 70 km die nu geldt.
De 50 km per uur geldt voor een stuk van ongeveer 500 meter.
De wijziging wordt ingevoerd als er nieuwe verkeerslichten bij het kruispunt worden geplaatst. Officieel wordt voorgesteld om:
“op de Provincialeweg vóór de kruising met de Leliestraat in noord-zuidelijke richting op 209 m. en in zuid-noordelijke richting op 269 m. de maximale snelheid terug te brengen tot 50 km per uur door middel van het plaatsen van verkeersborden A050 zoals bedoeld in bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990.”
Tot 6 weken na 24 maart kunnen bezwaarschriften worden ingediend.
Foto: Google Streetview.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_56183780_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Dus verandert er nagenoeg niets. Moet toch altijd stoppen.
De hele weg van Zaandam tot Wormerveer 50km maken, maar wel 2 rijbanen houden per kant.
Zet er maar een flitspaal bij, anders werkt dit toch niet.
En… de Guisweg – Provicialeweg in Zaandijk? Hopelijk komen ook daar 50km en verkeerslichten.
Gewoon zuidelijke C.q. Noordelijke richting, waarom makkelijk als het moeilijk kan.
Maar kan je dan in zuidelijke richting een klein stukje harder voordat je bij de Hoornse lijn bent?
Iemand enig idee waarom??
Dat staat niet in dit stuk.
Voor de veiligheid en de CO2 uitstoot is het beter om van de Provinciale Weg tussen de Hoornse Lijn en Wormerveer een 50 km weg te maken.
Komende vanuit Zaandam mag je tot 100 meter voorbij de Hoornse Lijn 50 km/u, dan krijg je een stuk van hooguit 500 meter waar je 70 mag, dan komt de nieuwe situatie waar je 478 meter 50 km/u mag rijden.
Vervolgens mag je weer 70 maar 800 meter verderop staan alweer de verkeerslichten bij de Verzetstraat met direct na het viaduct invoegend verkeer komende vanaf de A8, 400 meter verder is de volgende gevaarlijke situatie, namelijk het verkeer van en naar de Museumlaan waar al diverse ernstige ongevallen zijn gebeurd.
Nog geen 200 meter verder is de kruising met de Guisweg waar het vaak druk is vanwege de spoorwegovergang. 500 meter voorbij de spoorwegovergang is de volgende gevaarlijke situatie alweer, de Prunuslaan waar ook al diverse ernstige ongelukken zijn gebeurd.
Na de Prunuslaan krijg je weer een langer stuk weg van maximaal 1 km tot de Witte Veerstraat en na de Witte Veerstraat is het nog 250 tot Wormerveer waar je weer 50 mag.
Och, jee, wat een ramp..
Waarom die controle-drang?
Laat het toch gewoon lekker 70, ik heb al zo’n lange reistijd..
In het nieuwe mobiliteits plan / zaans verkeer vervoersplan staat dat de hele provincialeweg tussen zaandam en wormerveer 50kmph wordt. Snap niet wat de gedachte is om eerst dit kruispunt te doen. Plan is net 2 maanden oud. Dan vervang je toch gelijk alle borden, en ga je niet tijdelijk weer een nieuwe situatie creëren?
Graag de gehele Provincialeweg 50 km/u. Het is nu één grote racebaan. Van stoplicht naar stoplicht effe flink gas bijgeven. Erg stoer, maar erg vervelend voor degene die er woont. Ik hoef niet steeds te horen hoeveel PK er onder uw motorkap of in uw motor zit. En kom nu niet aan met ‘dan ga je maar verhuizen’, want daar heb ik de centen niet voor. Kwestie van fatsoen. Helaas is die is heden ten dagen ver te zoeken…..
De gemeente wil met het wisselende 50 – 70 kilometerbeleid eerst boetes ophalen. Hier uit kunnen dan nieuwe verkeerslichten en borden betaald worden
Gemeente gaat boetes ophalen op Provinciale weg? Om verkeerslichten op de Provincialeweg te plaatsen? Uw fantasie is met u op de loop gegaan….
Misschien is het haalbaar om een groene golf op de provinciale weg te creëren als de maximale snelheid 50km/h is. Op de rondweg in Haarlem werkt een groene golf m.i. uitstekend zolang men zich aan de maximale snelheid houdt.
Voor de duidelijkheid, lijkt me één maximale snelheid beter.