Dat we niet van knippen en plakken houden op De Orkaan is de trouwe lezer vast bekend.

Heel soms maken we een uitzondering, dan plaatsen we een persbericht 1:1.

De reden dat we onderstaand stuk plaatsen ligt in de afsluitende zin van de begeleidende mail.

Zo’n dwaze fout kan je alleen maar belonen…

‘Beste redactie van de Orkaan,

Wij, het theatergezelschap Orde Der Dwazen, – amateurs met potentie (vinden wijzelf) – komen op 14 maart ons stuk 1SAAM uitvoeren. Een waagstuk, want hoe krijg je in een plaats waar je onbekend bent, de zaal vol?

We hopen daarom dat u een mooie plek kunt geven aan bijgaand persbericht en foto’s. Graag reactie als u dit bericht hebt ontvangen (mail hapert af en toe).

Alvast dank voor de moeite en succes met de Gelderlander’

Komt ie: Persbericht 1:1

Orde Der Dwazen speelt 1SAAM  in Kaasfabriek

Op 14 maart a.s. wordt er in de Kaasfabriek in Wormer een bijzonder toneelstuk uitgevoerd. Theaterwerkplaats Orde Der Dwazen voert dan een door Jan Draaijer geschreven en geregisseerd stuk uit , waarin het thema Eenzaamheid op een bijzondere manier aan de orde komt. Theaterwerkplaats Orde der Dwazen, is een bevlogen theatergroep die – spelend met teksten en muziek – maatschappijkritische thema’s op de planken brengen. Ze laten zich door hun  christelijke identiteit inspireren bij het maken van hun stukken. De doelgroep is echter niet (alleen) de kerk, maar de volle breedte van de samenleving. Niet om te evangeliseren of te moraliseren, maar om uit te dagen, wakker te schudden of een spiegel voor te houden.

Bij 1SAAM laat eenzaamheid zich niet in één pashokje plaatsen. In de voorstelling van 1SAAM maken we kennis met een breed palet aan mensen, die elkaar maar niet lijken te vinden, tot ze met elkaar in botsing komen. Komisch en licht absurdistisch neemt de Orde Der Dwazen je mee door de gangpaden van een warenhuis, waar de bedrijvigheid niet kan verhullen dat er alom eenzaamheid heerst. Pijnlijk, hilarisch en hoopvol. Kijk mee in deze passpiegel van de samenleving. In wie ga jij je herkennen?

Kaarten zijn te bestellen op de website van de Kaasfabriek: https://www.theaterdekaasfabriek.nl/programma

Poster 3 voorstellingen