Restaurant De Buurman failliet

Restaurant De Buurman Eten & Drinken op de Dam in Zaandam is failliet. Op 18 mei is het faillissement door de rechtbank uitgesproken.

De stoelen en tafels staan nog steeds op het terras, de menukaart hangt nog op een bord voor het terras, maar binnen is geen activiteit meer te bespeuren.

Eigenaar Bart van Opstal is druk in onderhandeling met verschillende partijen. Hij hoopt op een doorstart:

“Het herstel van de crisis kwam te laat.”

In het pand zat vroeger de muziekwinkel van Eshuis. In de jaren tachtig en negentig zat ‘De Best Wijn en Delicatessen’ in het pand.

In 1994 openden Roel Smit & Fred Harder hier eetcafé de Buurman. In eerste instantie een jazzcafé waar ook een hapje gegeten kon worden. Eind jaren negentig werd het overgenomen door Bart van Opstal. De naam veranderde in Eten bij de Buurman.

Nagekomen reactie van Bart van Opstal (ook onder artikel):

“Graag wil ik hierbij mijn medewerkers in eerste instantie, maar zeker ook alle gasten, leverenciers en niet op de laatste plaats mijn vrouw bedanken voor alle mooie jaren Buurman. Het vertrouwen, de inzet en het plezier zal ik nooit vergeten en wie weet wat de toekomst ons nog brengt. Vooralsnog zijn we gesloten , maar dat is omdat we even de tijd nodig hebben om in alle rust na te denken over de te nemen stappen. Mochten er serieuze ontwikkelingen zijn, dan zullen wij u daarover uiteraard informeren via de gebruikelijke kanalen. Vooralsnog bedankt allemaal voor vele mooie jaren!!!”

Wij hopen op een glorieuze terugkeer.

buurman menu

 

23 reacties op Restaurant De Buurman failliet

  1. yede schreef:

    Heel jammer weer een mooi bedrijf weg het was er lekker eten

  2. Henk schreef:

    Heel jammer,dat jullie moeten sluiten, we zullen jullie missen.

  3. Anouschka schreef:

    Vind het werkelijk zo zonde! Ging er graag heen en vond het qua looks sowieso het pareltje van de Dam. Zo’n mooi pand met een prachtig terras. Het straalde iets heel fijns uit…

  4. Charlie schreef:

    Heerlijk eten geweldige bediening ik hoop voor jullie op een doorstart!

  5. Knabbelaar schreef:

    Misschien waren de mensen het wel zat om veel te veel geld te betalen voor een miezerig beetje voedsel.

    • Broekjevol de 3e schreef:

      De snackbar is de lulligste niet hoor, je voelt je daar waarschijnlijk beter thuis zo te lezen.
      ik zou het geen miezerig beetje voedsel durven noemen, ik ben geen kleine eter maar ik kwam er altijd goed gevuld weg en heb er altijd een gezellige avond gehad met een goede bediening.

    • sander schreef:

      De buurman was geweldig… vind je van niet? Is t dan nodig om op deze manier nog een restaurant de grond in te trappen? Lijkt me niet! Voor weinig geld veel eten moet jij bij een macdo zijn bij de buurman waren de porties ruim en werd er heerlijk gekookt… als t om geld gaat wil ik je bij een doorstart wel op een etentje trakteren kan je ook een keer goed eten ipg alleen maar veel voor weinig

      • Lekkere eter schreef:

        Ik ben het wel eens met knabbelaar. Deel deze mening namelijk uit eigen ervaring ook een beetje. Dus waarom zouden mindere ervaringen niet benoemd mogen worden en positieve wel???

  6. Bart van Opstal schreef:

    Graag wil ik hierbij mijn medewerkers in eerste instantie, maar zeker ook alle gasten, leverenciers en niet op de laatste plaats mijn vrouw bedanken voor alle mooie jaren Buurman. Het vertrouwen, de inzet en het plezier zal ik nooit vergeten en wie weet wat de toekomst ons nog brengt. Vooralsnog zijn we gesloten , maar dat is omdat we even de tijd nodig hebben om in alle rust na te denken over de te nemen stappen. Mochten er serieuze ontwikkelingen zijn, dan zullen wij u daarover uiteraard informeren via de gebruikelijke kanalen. Vooralsnog bedankt allemaal voor vele mooie jaren!!!

  7. vincent en agnieszka schreef:

    Hebben hier jaren met plezier gegeten
    En goed!!!!

  8. Eric schreef:

    Een keer geweest en moest verschrikkelijk lang wachten op ons eten en de rekening. Personeel had totaal geen oog voor de gasten. Gemakzuchtig.
    Geen gemis dus.

    • Broekjevol de 3e schreef:

      Sorry dat ik het zeg, maar moet bij dit soort reacties mij zelf toch even afvragen hoe het kan dat het merendeel tevreden is en een enkeling een totaal andere mening heeft. Wordt er dan overdreven? Misschien een slechte dag in het restaurant? Misschien zelf niet zo vriendelijk geweest waardoor ze het moedwillig deden? Of zit er wat anders achter?
      Verschikkelijk lang is ook gemakkelijk te roepen maar lastig te meten, het is geen fast foodprocessor restaurant natuurlijk.

      Ik herken dit soort berichten niet en ik ben er toch een aantal keren geweest.

      • Lekkere eter schreef:

        Nou wij zijn hier ook een keer met z’n achte wezen eten, en hadden ook geen top ervaring.
        O.a. Een koude maaltijd, en taai vlees. Ook de specialiteit (de saté) was een droge spies met wat karigste saus en wat gebakke uitjes van Conimex. Het enige wat grote hoogte behaalde was de eindafrekening. Zo’n € 90 per koppel voor een bakkie koffie, en voor gerecht en hoofdgerecht en twee drankjes. Zal dit establisment zeker niet gaan missen. Jammer maar helaas.

  9. Nienke schreef:

    Heel jammer, ik heb er altijd heerlijk gegeten en soms tot in de late uurtjes na zitten borrelen met het personeel.

    • Johanv schreef:

      @ Broekjevol Het is ondanks jouw goede ervaringen toch ergens misgegaan . Dan gaat meest toch bediening , smaak en prijs . Met name bediening ging het schijnbaar nogal een mis .Wat dat betreft heeft Eric wel een punt.

      • Broekjevol de 3e schreef:

        Weinig onderbouwing anders. De enige is nog dat hij vindt dat het personeel te weinig oog heeft voor de gasten. De rest lijkt er meer bij gezegd te worden om het te onderstrepen.

        • Cas Mooij schreef:

          Dit is echt vervelend. Laat mensen gewoon hun mening hebben. Onderbouwd of niet.. daar zijn het meningen voor. De feiten staan in het artikel hierboven.
          En het is krachtiger om een statement te maken onder je eigen naam.

          Succes team Buurman!

  10. Koningen schreef:

    Heel jammer dat het niet gelukt is heb veel positieve verhalen gehoord. Mede hierom heb ik mijn vader en moeder een bon gegeven voor een avond lekker eten! Dit klinkt misschien een beetje egoïstisch maar ik wil graag weten of deze bon als verloren beschouwd moet worden of wat we anders moeten. Succes verder en hoop dat een doorstart lukt

    • Bart van Opstal schreef:

      Bewaar de bon voorlopig goed, we gaan zeker kijken of we hier in de toekomst nog iets mee kunnen doen.

      Met vriendelijke groeten,

      Bart van Opstal

      De Buurman Eten en Drinken

  11. Ellen schreef:

    We hebben er heel wat keren zeer gezellig gegeten. De sfeer was goed, het eten lekker. Erg jammer

    • Gerard. schreef:

      Gezelligheid en een goede menu kaart met afwisseling was er altijd. Maar vooral ook de herkenning wat je eet en drinkt door de gastheer. Het gaf ook het gevoel van thuisvoelen en er was ook regelmatig humor. Jammer dat deze fijne tent met zijn mensen moet stoppen, hopelijk een come-back en dat zijn wij er ook weer.

  12. Alfred Hartog schreef:

    IK heb er zelf ook gegeten met m’n ouders en broer. Goede bediening en zeker goed eten en geen lange wachttijd. Duur? geen idee de rekening was niet aan mij maar t was niet een klein beetje en het was heerlijk.

Hier vind je onze regels

Reageren? Ja, graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *