Verkiezing Zaankanter van het Jaar gestaakt

Dagblad Zaanstreek is gestopt met de verkiezing van Zaankanter van het jaar nadat de online stemming gekaapt was door GeenStijl (net als Dagblad Zaanstreek onderdeel van het Telegraaf-concern) die opriep massaal op Juliëtte Rot te stemmen.

Ook voor vlogger Ismail Ilgün werd landelijk campagne gevoerd.

Dagblad De Telegraaf liet zichzelf ook niet onbetuigd: “Tuigvlogger Ismail Ilgun is genomineerd voor de titel Zaankanter van het jaar. Die nominatie zet bij veel mensen kwaad bloed.” schrijft de krant.

De Telegraaf levert nu al veel kopij aan het Dagblad Zaanstreek, die hoeveelheid gaat in het komende jaar nog flink toenemen.

Ook Metro – de andere NHD-partner – deed een duit in het zakje. Columniste Ebru Umar: “je terroriseert je buurt, je zet politie te kakken, mishandelt mensen die voorbijfietsen en je wordt genomineerd voor Zaankanter van het jaar.”

Volgens het Dagblad Zaanstreek werden tienduizenden stemmen uitgebracht op Rot terwijl ook Ilgün vele duizenden stemmen binnenhaalde.

Juliette Rot zegt tegen de krant: “Ismail en ik hadden allebei niet op de lijst moeten staan. Zoals het nu is gelopen, is jammer voor de andere genomineerden.”

9 reacties op Verkiezing Zaankanter van het Jaar gestaakt

  1. Drs. J. schreef:

    Een enorme tekortkoming van het Dagblad Zaanstreek door juist een “Tuigvlogger” als Ismail Ilgun, die het IQ heeft van een doperwt, op te nemen tot de genomineerden van Zaankanter van het Jaar 2016.

  2. Ruud schreef:

    Van je Perscollega’s moet je het hebben …

  3. Pieter schreef:

    Zoek niet de schuld bij de stemmers, maar bij diegene die een crimineel op de lijst zet voor de verkiezing, misdaad loont in Zaanstad?

  4. Ed Romeijn schreef:

    Kwamen er maar meer mensen tot zo’n diep zelfinzicht en bereidheid om de benadering te veranderen. De enige die ervan geleerd heeft in dit hele circus lijkt Ilgün te zijn…

  5. paul schreef:

    De tekortkoming ligt volgens mij ook bij Dagblad Zaanstreek door het nomineren van Ismael Ilgun. Zonder de actie van Geenstijl was dat tuig van de riggel nog winnaar geworden ook. Wel jammer voor de overige deelnemers dat er nu geen winnaar kan worden uitgeroepen.

    Overigens toont deze hele situatie aan dat binnen Telegraaf Media Groep de verschillende redacties nog wel een hoge mate van vrijheid hebben. Wat betreft journalistieke vrijheid lijkt het binnen het concern wel goed te zitten. Nu maar hopen dat de EU niet al het nieuws dat hen in Brussel niet bevalt onder het mom van NEP-nieuws gaat verbieden, maar dat is een andere discussie…

Hier vind je onze regels

Reageren? Ja, graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *