Twee van de belangrijkste bedrijven die in Nederland data verzamelen over het gebruik van social media en daarvoor webcare, analyse- en monitoring-tools aanbieden, OBI4wan en Buzzcapture, gaan samen.

Het Zaandamse bedrijf OBI4wan neemt Buzzcapture over.

Volgens het persbericht “versterken de partijen door de samenvoeging hun positie als marktleider op het gebied van webcare en media monitoring.”

OBI4wan en Buzzcapture werken voor klanten zoals ING, DHL, VICE Media, Warchild, bol.com, Boskalis, Schiphol, Univé, NS en McDonald’s.

Volgens Alexander de Ruiter, CEO van OBI4wan is de samenvoeging “een solide fundament voor onze internationale expansie”.

In Berlijn wordt een kantoor geopend. De beide bedrijven bedienen nu al klanten bedienen in België, Frankrijk, Italië, Duitsland en andere landen.

De komende maanden blijven beide merken opereren. De organisaties gaan in de loop van 2017 de samenwerking verder uitdiepen.

Fot boven: Alexander de Ruiter (CEO OBI4wan), Alex van Leeuwen (CEO Buzzcapture), Alex Slatman (CTO OBI4wan). (Bij het bedrijf werken overigens ook mensen die geen Alex heten…)

Foto onder van OBI4wan-kantoor bij station Zaandam, Google Streetview.