De Zaanstreek weer op nr 1: AH & Ali B winnen Loden Loekies

Hoewel we beloofd hebben prijswinnaars voortaan links te laten liggen, maken we voor deze graag een uitzondering: een Zaanse dubbelslag bij de ‘De Loden Loekie’ dankzij Albert Heijn (irritant!) en Ali B (superirritant!).

Antoinette Hertsenberg van het Avro-Tros-programma Radar reikte de Loden Loekies voor “de meest irritante reclame en de meest irritante BN’er in een reclame” uit.

Het Oer-Zaanse bedrijf Albert Heijn won met de ‘buik, billen, bonus’-reclame de Loden Leeuw 2017. AH kreeg 50 procent van de 28.843 stemmen en maakte meteen een geinige ‘inhaker’.

https://youtu.be/G1TJ9qxijM0

In de categorie irritantste BN’er ging de prijs naar Ali B (geboren in Zaandam) met de commercial voor Yarden. Hij kreeg 36 procent van de 28.845 stemmen en versloeg Winston en Renate Gerschtanowitz met de Robijn-reclame.

https://youtu.be/zFsSSh8tHLY

 

Deel dit artikel:

2 reacties

  • Joost

    Dus meneer B stelt zich open en kwetsbaar op met zijn levensverhaal en dan durf je hem irritantste BN’er te noemen. Buiten het feit dat de mevrouw van Radar zelf de irritantste is, vind ik dat uiterst respectloos..

  • Erik Esteie

    Ondanks dat “iedereen” het zogenaamd verschrikkelijk vind wordt er toch continue reklame gemaakt voor de grootgrutter

    Irritante(slechte) reklame is ook reklame want uiteindelijk gaat het om het zo vaak mogelijk herhalen van de grootgrutters naam en niet om de inhoud, de inhoud wordt na verloop van tijd vergeten en de naam blijft hangen

    Maar goed, het programma Radar kan er weer lekker mee scoren, ze hebben toch maar mooi een verkiezing uitgeschreven van het meest onbelangrijke lijstje van 2017

    Gewoon negeren is het beste

    Mag ik wat voorstellen, en ik heb verder niks belangrijks te doen….

    Wat is het meest nutteloze lijstje van 2017?

    Radar mag niet meedoen, ze hebben al genoeg aandacht gehad

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *