€ 240.000 voor nieuwe toeristen-bordjes

Er moet maar eens een einde komen aan al die dolende en verkeerd rijden Fransen, Duitsers, Italianen, Spanjaarden en Belgen in Zaanstad.

Ze worden het bos ingestuurd, stappen bij het verkeerde station uit en rijden zomaar de Zaanse Schans voorbij.

Nieuwe bordjes dus. Alhoewel Zaanstad het wat anders formuleert:

“De sterke groei van het toerisme in Zaanstad leidt tot een toenemende behoefte aan informatie, persoonlijke dienstverlening en beleving. Een van de middelen om Zaanstad aantrekkelijker te maken voor bezoekers is het zorgen voor goede routes en het verbeteren van de toeristische bewegwijzering.”

Hoe “persoonlijke dienstverlening en beleving” door nieuwe bordjes gerealiseerd kan worden snappen wij niet meteen, maar voor € 240.000 mag je natuurlijk wel wat verwachten, daarvoor krijgen we dan wel een “integraal bewegwijzeringsplan”.

5 reacties op € 240.000 voor nieuwe toeristen-bordjes

  1. Brabozaankanter schreef:

    Gemeente Zaanstad, Hoe mooier de projectnaam , des te minder het resultaat
    (p.s.) De gemeente weet van het bestaan van Google maps en smartphones?
    Dat is pas persoonlijke dienstverlening beleving..
    een stuk goedkoper ook….

  2. Anneke Steemers schreef:

    Wat mij verbaasd is dat de nieuwe bordjes (zwart met gouden lettertjes) slecht leesbaar zijn als ze vuil zijn. Zaak om ze regelmatig schoon te laten maken!

    • Leentje schreef:

      slecht te lezen onder slechte weersomstandigheden en in de nacht. En naar mijn mening staat die kleurencombi totaal niet! Wat is er mis met Zaans groen?

  3. Egbert Visser schreef:

    Naar welk bos worden ze gestuurd? Door gemakzucht van die toeristen worden de inwoners van Zaanstad opgezadeld met een kostenpost van € 240.000,- , dat is bijna een kwart miljoen. Toeristen moeten zich gewoon beter voorbereiden. Om toeristen te helpen zou de gemeente een folder of boekje kunnen laten maken in diverse talen met daarin de highlights en belangrijke gebouwen (gemeentehuis, theater, bioscoop, stations etc) van de stad met routebeschrijvingen en een plattegrond. Deze folders moet de gemeente vervolgens tegen betaling van een paar euro aanbieden op stations, in hotels, benzinestations etc.

    • Didier Hennequin schreef:

      Toeristen zijn gebaat bij een summiere maar goede informatievoorziening ter plaatse. In het voorbeeld van het voorbij rijden van het juiste station is de oplossing mijns inziens vrij simpel: laat de stationsnaam Zaandijk Zaanse Schans vergezeld staan van een pictogrammetje van een molen. Hoeft geen kwart miljoen te kosten, lijkt me.

Hier vind je onze regels

Reageren? Ja, graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *