Fimpje: hoe het ZMC gebouwd werd (in 1 minuut)

Begin dit jaar ging het nieuwe Zaans Medisch Centrum in Zaandam open. Op de plek van het oude parkeerterrein werd een nieuw – prijswinnend en lean – ziekenhuis gebouwd.

Dat ging snel, maar niet zo snel als we in het onderstaande filmpje kunnen zien. Daar duurt het precies 1:16 en zien we het ziekenhuis letterlijk uit de grond schieten.

Het filmpje werd maandag op de YouTube-pagina van het ZMC gezet. Vandaag – drie dagen later – is het nog maar 6 keer bekeken. Maar dat wordt vast meer. De foto boven is het eindshot van de video.

6 Responses to Fimpje: hoe het ZMC gebouwd werd (in 1 minuut)

  1. Peter Schaap schreef:

    Is het dan al af?
    Geen lollige groene plastic geveltjes d’r voor?
    Of komt dat nog…

  2. gmr schreef:

    Misschien wel een prijs voor de architectuur maar zeker niet voor de patientvriendelijkheid wat mij betreft. Als patient voel je je daar niet meer dan een nummer. Na een paar maanden etteren maar naar het VUMC overgestapt; een verademing!

    • Joke schreef:

      Idd gmr, niet patiënt vriendelijk meer. Je komt in een doolhof terecht en wordt constant van het kastje naar de muur gestuurd. Maar het gebouw op zich vind ik nog lelijker dan de Heel. Ze hadden een mooie nieuwe Zaanse stijl moeten aanhouden. Zo jammer dit allemaal. Een waardeloos project met een waardeloos einde.

  3. Joop Tralala schreef:

    Een ziekenhuis mogen we van uit gaan dient functioneel te zijn of dat met een groen geveltje of paarse voorkant is is totaal oninteressant. Als je gezondheidsproblemen hebt is het belangrijker dat er adquaat gehandeld kan worden dan dat er een groen voorgeveltje is. Zelf heb ik uit eigen ervaring niets dan lof voor het verpleegkundig personeel, werkelijk top. Laten we ophouden met dat gezeik en als je klachten hebt kun je terecht bij een klachtencommissie of iets dergelijks dan kan er gekeken worden of die opgelost kunnen worden.

  4. paul schreef:

    Mooi ziekenhuis naar mijn mening.
    Het is erg licht en open van binnen. De glijbaan langs de trap, de vides en de ruimte geven het een luxe uitstraling. Je voelt je geen patiënt als je er doorheen loopt.

    Wat ik jammer vind, is het systeem met het bonnetje met afspraken en het scannen bij de afdelingen van dat bonnetje. Er zijn geen echte recepties meer op de afdelingen, waardoor je ook niet meer een korte vraag kunt stellen of waar je welkom geheten wordt. Het Lean-gedachtegoed is er wat doorgeslagen.

  5. Rob schreef:

    Nieuw ziekenhuis jammer dat ze de doktoren niet veranderd hebben, nu 2x geholpen maar klantvriendelijkheid ver te zoeken, nee daar wordt jje niet vrolijk van , het is meestal al niet plaszant er heen te moeten , maar het stelt je niet gerust er weer te verschijnen. Misschien een idee de doktoren cursus klantvriendelijkheid te laten volgen.

Hier vind je onze regels

Reageren? Ja, graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.