Alle KFC’ers, van de mini’s tot de veteranen, gaan in een nieuw – klassiek! – tenue spelen. Net als in 1910 wordt dat het vertrouwde blauw-rood gestreepte shirt maar daaronder een blauwe in plaats van een witte broek en blauwe sokken met een rode bies.

Inmiddels zijn al 1000 nieuwe tenues besteld. En om de terugkeer naar de traditie te vieren wordt van alle KFC’ers een voetbalplaatje gemaakt die verzamelaars bij de nieuwe sponsor DEEN (nieuwe supermarkt in Westerkoog) kunnen krijgen.

KFC gaat samen met DEEN 1.500 boeken uitgeven met daarin ook uitgebreid aandacht voor de geschiedenis van KFC. De supermarkt heeft een sponsorcontract voor drie jaar getekend. De plaatjesactie duurt 8 à 10 weken.

Behalve DEEN heeft de Grote Koogse nog vier sponsors voor de komende periode gecontracteerd. Het eerste herenteam van de veteranen, al jaren ongeslagen bovenaan in de competitie, wordt de komende drie jaar door Steelworks Zaandam van een nieuw tenue voorzien.

Leen Tijsterman gaat opnieuw voor drie jaar de veteranen damesteams sponsoren (onder). Deyle Bouw zorgt de komende drie jaar voor de tenues van het eerste team van de jeugd onder 15 (foto helemaal boven). De hoofdtrainer zal drie jaar lang netjes in het pak zitten dankzij OGER (foto helemaal onder).

Als alle leden het nieuwe tenue hebben, wordt de oude kleding ingezameld. KFC is nog op zoek naar een mooie bestemming voor de ‘oude’ tenues. (foto’s: KFC)

KFC-team in de jaren dertig, met op de achtergrond molen het Pink, inderdaad donkere broeken (foto: Gemeentearchief)

 

Hieronder hoofdtrainer van KFC, Guillaume Groot, gekleed door Oger