De Zaanstreek is sinds twee jaar een mooi evenement rijker: het Zaans Filmfestival op 21 tot en met 24 november 2019. Vier dagen lang zijn er in Zaandam, op verschillende locaties aan de Zaan bijzondere films te zien.

In de Beschuittoren van de Verkadefabriek draaien bijvoorbeeld documentaires die door Zaankanters zijn gemaakt. We haken met het festival in op typisch Zaanse thema’s; muziek, food en innovatie. Met heel veel samenwerkingspartners zetten we een gevarieerd programma neer en vullen we het filmkijken aan met spraakmakende activiteiten en livemuziek.

Een festival als dit kan niet bestaan zonder de nodige menskracht. Het Zaans Film Festival is daarom op zoek naar zo’n 60 betrokken vrijwilligers die kunnen ondersteunen bij allerlei projecten en werkzaamheden, zowel voor als tijdens het festival. Inzet van vrijwilligers is onmisbaar voor het festival en maakt het ZFF nóg meer tot een plek van ontmoeting en plezier.

Heb je een passie voor films? Maak je mensen graag wegwijs, zorg je er altijd voor dat alles is geregeld of heb je wellicht veel technisch inzicht? Er zijn verschillende taken en alle kwaliteiten zijn welkom. Zo zoeken we bijvoorbeeld chauffeurs, gastheer/vrouwen, op- en afbouwmedewerkers en assistentie bij de techniek.

In ruil voor je inzet kun je gratis naar programmaonderdelen van het festival, werk je met een gezellig team en ontvang je natuurlijk het ZFF crew-shirt!

Ben je beschikbaar op één of meerdere filmdagen: 21, 22, 23 of november? Of juist in de weken voor óf direct na het festival? Meld je dan aan als vrijwilliger via vrijwilligers@zaansfilmfestival.nl. Meer informatie over het Zaans Film Festival is te vinden op onze facebookpagina of via www.zaansfilmfestival.nl.

____________________________

Persbericht 1:1 uitleg

De Orkaan is niet dol op kopieer-plak-journalistiek. Maar soms ontvangen we stukken die zowel goed geschreven als maatschappelijk relevant zijn. Het zou een beetje mal zijn om daar dan redactionele kracht aan de verspillen.

De oproep voor vrijwilligers voor het Zaans Film Festival valt daar wat ons betreft onder.