EBS heeft boetes van de Vervoerregio gekregen vanwege uitvallende bussen, problemen met de reizigersinformatie en het niet rijden met de beloofde elektrische bussen. Eén van onze lezers stelde de volgende vraag:

“Sinds twee weken reis ik met de bus van Peldersveld naar Sloterdijk. Niets makkelijker dan de bus… Helaas… Deze rijdt zeer regelmatig niet of maar tot de Vlinder’. Nu zijn voor deze dienstverlening boetes uitgedeeld maar waar gaat dat geld heen? Als reiziger heb ik nooit een declaratie kunnen indienen.”

Dit vinden wij als Orkaan een goede vraag, aangezien wij eerder schreven dat Gerard Slegers, lid van het dagelijks bestuur van de Vervoerregio en wethouder van Zaanstad in het persbericht van de Vervoerregio zegt:

“Naast een tegemoetkoming voor de reizigers blijft het dagelijks bestuur van de Vervoerregio erop sturen dat EBS nu zo snel mogelijk alle gemaakte beloften uit de concessie waarmaakt. Wat mij betreft heeft een goedlopende dienstregeling daarbij de grootste prioriteit.”

Jasper Vermeer (EBS) verwijst naar de website van MeerPlus voor de vergoedingsregeling en zegt het volgende over het gebruik van de boete:

“De Regioraad is opgeroepen om de geldboete te gebruiken voor compensatie van de reizigers, dat ligt bij de Vervoerregio. Eerst moet de boete nog definitief worden. Op dit moment is het nog mogelijk voor EBS om bezwaar aan te tekenen, vooral wat betreft de hoogte van de boete.”

Het is dus afwachten wat er precies gaat gebeuren met de geldboete, maar we houden het in de gaten. Deel ondertussen zoveel mogelijk jullie mening en beantwoord onze vragen. We zijn nieuwsgierig. Waar moet die boete naartoe? (En hoe zit het eigenlijk sowieso met geld terugkrijgen van EBS als de rit niet of niet volledig wordt gereden?)

Mailen naar De Orkaan kan via deze link.

Door: Dorine Kat. Bronnen: Jasper Vermeer (EBS), website MeerPlus, eerder nieuws in ons EBS-dossier. Foto: De Orkaan.