Tussen 12.00 en 06.00 uur mag je niet met je auto, scooter of brommer over de Dam en de Damstraat. Auto’s mochten dat sowieso al niet. Voor brommers en scooters is het begin deze maand ingevoerd. Het verbod wordt echter massaal genegeerd.
Harrie van der Laan van de POV pleit daarom voor een poller die de Dam bij het Zaantheater afsluit. Hij vraag in een motie of B&W wil onderzoeken of dat financieel mogelijk is.
Die poller zou volgens Van der Laan ook door ondernemers aan de Dam(straat) bediend moeten kunnen worden (en omhoog staan tussen 12.00 en 06.00 uur).
Wij als De Orkaan zitten natuurlijk niet in de raad maar als dat wel zo was geweest, hadden we aanvullende vragen gesteld:
- Waar moet die poller komen? Eentje is niet genoeg, want de straat bij het Zaantheater is erg breed.
- Wie daar dagelijks langs fietst, weet dat ondernemers zelf tot de grote overtreders behoren, zij parkeren bv. bij het oude postkantoor – als zij de poller kunnen bedienen, lost dat het probleem niet op.
- De grote overlast is van (bezorg)scooters die langs de terrassen scheuren, daar helpt geen pollertje lief aan.
- Fietsers (en brommers en scooters) trekken zich weinig aan aan van het verbod om op de Dam rond het Czaar Peterbeeld te rijden, dat is voor voetgangers en spelende kinderen een levensgevaarlijk gebied. Daar helpt alleen handhaving.
- Kunnen we niet de poller van de Czaar Peterstraat gebruiken? Die is tot eind dit jaar buiten gebruik.
Doelgroep segmentatiecriteria De doelgroep analyse wordt opgesplitst in 5 segmentatiecriteria: 1. Demografisch 2. Geografisch 3. Psychografisch 4. Sociaaleconomisch 5. Gedrag Demografisch Er wonen in totaal 17.474.693 mensen in Nederland, waarvan 8.759.554 vrouw zijn. Het geslacht van de doelgroep is vrouw. De leeftijd van de doelgroep is vanaf 30 jaar. Hieronder een tabel van alle leeftijdscategorieën van vrouwen vanaf 30 jaar. Opgehaald van https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-bevolking/bevolkingspiramide: Leeftijd Vrouwen 101 jaar 1 000 100 jaar 1 000 99 jaar 2 000 98 jaar 2 000 97 jaar 3 000 96 jaar 5 000 95 jaar 6 000 94 jaar 9 000 93 jaar 11 000 92 jaar 14 000 91 jaar 17 000 90 jaar 22 000 89 jaar 25 000 88 jaar 29 000 87 jaar 32 000 86 jaar 36 000 85 jaar 39 000 84 jaar 43 000 83 jaar 46 000 82 jaar 51 000 81 jaar 55 000 80 jaar 58 000 79 jaar 59 000 78 jaar 63 000 77 jaar 70 000 76 jaar 75 000 75 jaar 73 000 74 jaar 104 000 73 jaar 102 000 72 jaar 98 000 71 jaar 96 000 70 jaar 96 000 69 jaar 96 000 68 jaar 101 000 67 jaar 101 000 66 jaar 103 000 65 jaar 106 000 64 jaar 109 000 63 jaar 111 000 62 jaar 114 000 61 jaar 118 000 60 jaar 119 000 59 jaar 123 000 58 jaar 124 000 57 jaar 126 000 56 jaar 129 000 55 jaar 127 000 54 jaar 126 000 53 jaar 125 000 52 jaar 127 000 51 jaar 133 000 50 jaar 130 000 49 jaar 125 000 48 jaar 121 000 47 jaar 112 000 46 jaar 108 000 45 jaar 103 000 44 jaar 102 000 43 jaar 102 000 42 jaar 103 000 41 jaar 103 000 40 jaar 107 000 39 jaar 105 000 38 jaar 103 000 37 jaar 103 000 36 jaar 105 000 35 jaar 107 000 34 jaar 110 000 33 jaar 109 000 32 jaar 110 000 31 jaar 112 000 30 jaar 114 000 Geografisch De doelgroep bevindt zich in een straal van 100 km rond het wellness resort. Spa & Wellness Reinoord richt zich niet op één stad of provincie maar op heel Nederland. Bron: https://www.mapsdirections.info/nl/cirkel-straal-kaart/ Psychografisch Bron: https://allecijfers.nl/nederland/ De doelgroep komt vaak met vriendinnen naar Spa & Wellness Reinoord. Dit blijkt uit de cijfers van Bijlage 1.1. Sociaaleconomisch Bron: https://allecijfers.nl/nederland/ De doelgroep bevindt zich in de maatschapij in de Gevestigde bovenlaag (15 procent) en de Comfortabel gepensioneerden (17 procent). https://nos.nl/artikel/2008574-tot-welke-sociale-klasse-behoor-ik Gedrag De doelgroep komt voor een regelmatig dagje uit met vriendinnen en valt daarom onder Medium users. Dit blijkt uit Bijlage 1.1.
Hoe zat het ook alweer met handhaven? Het salaris is zó terugverdiend...