ABN AMRO-kantoor Zaandam sluit: geen kantoren meer in de Zaanstreek

Vanaf 8 juli kan je in de Zaanstreek niet meer terecht bij een ABN AMRO-kantoor. Het filiaal aan de Gedempte Gracht 96 sluit.

De bank stelt dat de kantoren minder noodzakelijk zijn geworden en zet in plaats daarvan ‘Financiële zorgcoaches’ in. 

Klanten zouden kiezen voor digitaal:

“Daarom beweegt ABN AMRO met haar klanten mee en verschuift bankieren steeds meer naar online waarbij de combinatie van digitaal én persoonlijk centraal staat.”

Voor klanten die digitaal minder vaardig zijn komen er hulpvideo’s met stap voor stap instructies en gratis cursussen ‘Hulp bij online bankieren’.

Deel dit artikel:

55 reacties

  • Bert Versteeg

    Als de bank is vertrokken moeten ze gelijk een stuk van de achterkant van het pand slopen zodat de Vinkenstraat weer kan worden rechtgetrokken zodat er weer een onoverzichtelijk punt minder is in het Centrum.
    De bussen van Connection komen vaak helemaal op de andere weghelft als ze die chicane nemen.

    • Kevin De Boorder

      Ben ik het helemaal mee eens, levensgevaarlijk daar! Ook die scooter rijders die daar gewoon overheen blaffen alsof het niks is.
      Binnen de kortste keren heb je er 1 onder je banden

  • Kitty Awondatu

    Klanten kiezen voor digitaal en de bank beweegt dan mee met de klant. Zeker een digitale enquête dan. Ik heb het niet ontvangen en heb iig de app en ze hebben mijn email. Ook was ik laatst in het kantoor, maar daar werd het ook niet gevraagd. Wie zijn toch altijd die mensen die ze hierover vragen?

  • Esther Hartland

    Belachelijk. Het us niet minder noodzakelijk ze willen daar binnen je gewoon niet helpen. Ik kan niet op hun site digitaal en als he het telefonisch miet regelen zit je zo anderhalf uur aan de lijn . Nee bij de abnamro geldt nuet dat de klant koning is.

    • Henk Terol

      Een simpele adreswijziging en aanpassing van email als ook het verwijderen van het vaste telefoonnummer bijna 35 minuten mee bezig geweest. Terwijl de app de optie van wijzigingen aanbiedt. Die werkt niet. Dus de ABN AMRO heeft wat klantcontact en beleving optimalisatie nog wel wat te leren/verbeteren. Mijn ervaring was helaas ondanks de aardige dames bepaalt niet ok.

  • R. Radevan

    Wat een kletsverhaal weer. Het is niet de klant die kiest, het is de bank die stuurt. Als je in het bankkantoir iets vraagt, krijg je als eerste vraag terug “heeft u al op internet gekeken? Hoezo service?

  • Y de wolde

    Hoe doen jullie dat met mensen die geen internet hebben?

    • Johan de Vries

      Hoe ga je van A naar B als je geen auto hebt. Zonder internet is bankieren lastig.

    • Kees Hamster

      Dan kun je online 😜 instructiemateriaal vinden, zo ook het telefoonnummer van de bank 🙈

      • Ja en vervolgens een balie huppel k..tje aan de lijn krijgen die van niets weet.
        3 uur later hang je nog aan de lijn met het advies het layer nog eens te proberen want de collega die het wel allemaal weet is nog steeds in gesprek …met ho d mag weten wie…. al jaren een K…t bank

    • Bruce Latham

      Dan kun je in ieder geval nog bij de bieb terecht en daar helpen ze ook met cursussen enzovoorts om de nodige dingen op de computer te kunnen. Maar tegenwoordig kun je bijna niet zonder internet. Kom je binnen bij een filiaal en wordt gevraagd of je online en afspraak hebt gemaakt!

      • Ronald Burggraaff

        Klopt helemaal. Ik kreeg steeds mails van de bank om mijn id bewijs aan te leveren. Dit was net in die tijd dat er zoveel werd gewaarschuwd voor pfishing en durft ik niet via internet deze gegevens aan te leveren. Dus ik naar een filiaal 8 km ver weg want mijn filiaal hebben ze gesloten, ik loop naar binnen, geen klant aanwezig maar de medewerker wilde mij niet helpen omdat ik geen afspraak had. Ik kon protesteren wat ik wilde maar werd niet geholpen. Met als resultaat dat ik nu een jaar en diverse verzoeken later nog steeds niet mijn id gegevens heb gegeven. Bij iedere nieuwe herhaling die ik krijg leg ik mijn verhaal uit en zeg dat als ze het echt willen hebben dat ze die maar bij mij thuis moeten komen halen. Natuurlijk komt hier nooit een antwoord op.

  • Ingrid ploeger

    Belachelijk, ikzelf heb het kantoor niet nodig maar genoeg anderen wel. Ze kunnen toch ook een klein pand huren/kopen!

  • Raymond Kuijken

    Dit kan gezien worden als een dikke middelvinger naar alle mensen die niets met computers hebben en geen flauw idee hebben wat “teams” überhaupt is. Veel ouderen zijn juist geholpen met menselijk contact, en een online gesprek is verre van dat. De ABN AMRO is verre van klantgericht, en dit wordt met deze aktie nogmaals benadrukt.

  • Peter Blokker

    klanten kiezen voor digitaal? wanneer komen de banken er nu eens vooruit dat ze de klanten die kant op dringen? zal wel nooit gebeuren ben ik bang voor want bij de meeste banken staat de bonus voor de top bovenaan.

  • Janneke van den Dorpel

    We worden op deze manier, naar mijn mening, bijna gedwongen om over te stappen naar een bank die nog wel menselijke contacten hanteert.
    Betaal pakketten duurder gemaakt en de voorzieningen afgebroken.
    Mijn bank is dit niet meer, ik stap over naar een andere.

  • Ria Eberlein

    Ik vind het belachelijk.Vooral voor ouderen die geen internet hebben. Hoe kunnen zij hun zaken regelen nu ?

    • Gerie loupatty

      Ik vind dit erg klant onvriendelijk er zijn mensen zonder internet die niet anders kunnen en gebaat zijn met hulp ik vind dat de bank dat moet leveren we betalen daar voor tenslotte er zijn ook mensen die geen internet aansluiting kunnen betalen daar wel eens over nagedacht klant onvriedelijk

  • Thimo Scheffer

    Kosten omhoog, service omlaag. Kennelijk een trend in deze tijd

  • Nel Groot

    Mag de amro bank wel zorgen dat ze telefonisch beter bereikbaar zijn als je nu het algemene nummer belt duurt het erg lang voordat je iemand kan spreken en maar worden door verbonden slechte zaak dat het kantoor sluit vroeger kan je daar ook terecht als je vragen had maar laatste alleen op afspraak , willen alleen maar winst maken en zijn vooral niet klant vriendelijk

  • Belachelijk dit, kosten gaan met 60% omhoog en ze sluiten de winkel. Waar gaat die 60% dan heen, naar de bonussen van de nietsnutten bovenin? En Truus en Joop van de balie mogen een andere baan zoeken.

  • Maut Boshart

    Toen ABN-AMRO uit Krommenie verdween zijn we overgestapt op Regio. Kantoor om de hoek, met levende mensen om je te woord te staan als er iets is. Vooral voor ouderen geschikt.

    • Annemarie Swart

      Helaas ken ik een geval van fraude door een Regiobankhouder. Ook Regiobank is dus niet op alle fronten aan te bevelen. En verder: er is in de wijde omtrek nog 1 ING kantoor, en 1 Rabokantoor, niet vragen hoe lang nog. Banken doen allemaal hetzelfde.

  • Als tegenreactie op de gestegen kosten van rekeningen, zou je eigenlijk massaal naar hun kantoor moeten lopen. Daar mondeling melden dat je je rekeningen opzegd en tevens een afspraak maakt wanneer je je geld kan komen ophalen. Vooral dat laatste contant alles opnemen doet pijn.

  • Jaap Meeuwsen

    En ze zetten in plaats daarvan ‘Financiële zorgcoaches’ in en ze bewegen met de klanten mee.

    Weten we dat we intussen in Nederland al zo’n 75.000 coaches hebben op allerlei gebied ?
    Het is ook een onbegrijpelijke tijd. De mens is alles verleerd schijnt het.
    Gouwe handel !

    Voor klanten die digitaal minder vaardig zijn ( o.a. geen internet gebruiken ) komen er hulpvideo’s met stap voor stap instructies en gratis cursussen ‘Hulp bij online bankieren’ ( op internet :-)) ).

    Denk inderdaad zoals Henk Kramer al tipt….allemaal de rekening opzeggen.
    Alleen denk ik zomaar niet dat dit gaat lukken met z’n allen helaas.

  • Bert Versteeg

    Niemand is verplicht om bij die bank te blijven.
    De Rabobank is vlakbij en er zal gerust nog wel ergens een bank zijn met een kantoor.
    Het moet alleen geen trent dat banken ineens hun kantoren gaan sluiten.

    • Annemarie Swart

      Dat is nu net het punt Bert Versteeg. Banken doen uiteindelijk allemaal hetzelfde. Dus ook ING en Rabo zullen hun laatste deuren wel gaan sluiten.

  • Marco Kroes

    Waarom heten banken überhaupt nog bank?? Een bank is mijns inziens een plek waar je je geldzaken kunt regelen en ook geld kunt opnemen. Maar ook dat kan bij geen enkele bank meer. Tegenwoordig zijn we aangewezen op gele automaten bij de supermarkt…..
    Maar ze weten heel goed dat je niet buiten ze kan.

    • bank

      de bank zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [bɑŋk] Verbuigingen: bank|en (meerv.) 1) zitmeubel voor meer dan één persoon Voorbeelden: `tv kijken op de bank`, `kerkbank`, `een bankje op een mooi punt van het wandelpad

      Gevonden op https://www.woorden.org/woord/bank

    • Marieke van Soest

      Bij drie van deze gele automaten zou je ook contant geld kunnen storten. Meerdere keren geprobeerd, nooit gelukt. Of vol of in reparatie.
      Contant geld is toch nog steeds een wettig betaalmiddel. Hoe lang nog?

  • Fred Blijestein

    Logisch gevolg en begrijpelijke keuze Wanneer en waarvoor kom je tegenwoordig nog in een bankgebouw ? En in deze tijd gaat alles digitaal of je dit nu wel of niet leuk vind. En je kont in de krib gooien en naar zeggen dat je niets digitaal wilt of kan doen is heel zwak. Kleine moeite om je er dan eens wel in te verdiepen.

  • Joop van wessel

    Vaak is het klantenservice telefoonnummer ook niet eens meer snel te vinden mag je eerst communiceren met een chatbot

  • Dirk Marinus Sr

    “Giro-blauw” verdween als echte systeembank in 2009 en ging op in ING.
    Daarna restten ons slechts financiële instellingen met een rentedieven- en een tassen snijders imago.

  • allemaal over op de crypto, lekker onzeker en lekker slecht voor het milieu. Of de baas wekelijks om je loonzakje vragen, dat kan natuurlijk ook, maar hoe betaal je dan je energie en huur of hypotheek? Die nemen geen contant geld aan. De banken hebben een monopolie positie, je hebt ze nodig en daarom kunnen ze doen wat hun de meeste winst oplevert. En aan het klootjesvolk verdient de bank geen cent, voor de grote bedrijven staan ze wel klaar, daar valt wat te halen.

    • Joop van wessel

      Uiteindelijk staat geld uitgegeven door een centrale bank ook 24/7 op een server dus zal niet veel schelen kwa milieu

  • J.H. van Zaane

    Ik las de kop in eerste instantie even snel als: “ABNAMRO Zaandam sluit geen kantoren meer in de Zaanstreek”. Bij nadere overweging blijkt dat ook te kloppen, er valt niets meer te sluiten.

  • O. Elema

    Alweer een bank die gaat verdwijnen uit het straatbeeld. Kan me voorstellen dat de jeugd graag alles digitaal wil regelen en/of gebruikmaken van digitale applicaties op hun computer of telefoon.

    Echter, er wordt geen rekening gehouden met een grote groep mensen kan of wil hier geen gebruik van maken.

    Met het vertrekt van de ABN-Amro vraag ik mij af waar de kostenverhogingen dan vandaan komen? Geen bankfiliaal, betekend ook geen kosten. In principe zou het dus goedkoper moeten worden.

    Nog even en alles is digitaal en komt er geen mens meer aan te pas. Alles wordt gedaan door computers waar je niets aan kunt vragen en deze je geen antwoorden kunnen geven.

    Verder zijn er in Nederland maar een beperkt aantal echte banken.

    Inmiddels verdwijnen de automaten in zo’n tempo dat je je kunt afvragen waar de banken naar toe willen terwijl de kosten voor de burgers wel toenemen.
    Waar is de bank die nog opkomt voor diens klanten?

    • Ja, die flappentappers moet je zowat met een vergrootglas zoeken tegenwoordig. En lees net dat je daar bij sommige apparaten ook cashgeld kan storten (nooit geweten) Nou, moet je daarvoor wel naar een AH neem ik aan (is verder weg en ik kom daar nooit.) En dan nog, weet ik niet of je geld kan storten daar. En in een Lidl zie je zo’n geldautomaat niet. Da’s te goedkoop zeker. Vroeger kon je ook nog wel eens bij de kassa extra geld opnemen, met het betalen van je boodschappen. Maar dat is intussen ook ‘not done’. Geld op je eigen rekening storten gaat nog een hele uitdaging worden vrees ik. Niet dat dat vaak gebeurt, maar toch… Ik stap denk maar over op de SNS bank. Die hebben nog een klein kantoortje op de ‘niet’ gedempte gracht. En die zeggen er eerst voor de mensen te zijn. Dus dat maar geloven dan…

  • Gre Luttik

    Niet alleen banken sluiten de deuren en gaan alleen digi. Ook verzekeraars. Ik noem er eentje: Nationale Nederlanden!
    Zijn er luitjes die daar hebben gespaard/ belegd voor een extraatje voor de oude dag? Ik wens die mensen sterkte.
    Geld is niet gegroeid en he moet de hele digitale hemel bewegen om het geld terug te krijgen als je niet over de meest ingewikkelde laptop beschikt! Rabo is goed klantgericht. Maar je bent wel even bezig om alles op de helling te trekken als je informatie wilt.
    Uiteindelijk zullen onze muntjes en papiertjes verdwijnen. Dat ligt al vast, wereldwijd. Het duurt misschien nog even maar dan is er alleen nog digitaal geld en weet iedere bank, iedere belastingdienst ect ect alles van iedereen. Big Brother…..

  • hans van rheenen

    Na de postkantoren gaan nu de banken weg …

    Uit méér dan 50 reacties blijkt de grote onzekerheid onder de lezers en de vraag is of die onzekerheid alleen aan de ouderen kan worden toegeschreven?
    Deels ja, maar juist de ouderenorganisatie zijn actief met alternatieven bezig. Een ander deel van de reageerders zijn misschien minder opgeleide of minder geïnformeerde mensen en die kunnen van de nieuwste ontwikkelingen mee-profiteren.

    We kunnen erover nadenken hoe groot het gemis van het postkantoor werkelijk is. Ikzelf heb in mijn stad het postkantoor, alle drie de banken en ook de nog aan huis komende verzekeraarsagentschappen zien verdwijnen. Post- en bankdiensten inmiddels bij een BRUNA-filiaal kunnen afnemen.

    Enerzijds (b)lijken de banken de klanten te kunnen missen, anderzijds kan ik inmiddels ook de bank missen als kiespijn.

    M.a.w. Het klinkt bedreigend: “ABM AMRO-kantoor sluit”, maar er komen andere oplossingen voor in de plaats.

    TIP: Ik ben ooit begonnen met lid te worden van een organisatie die bijna overal regionaal en thuis helpt om de toekomst zèlf te kunnen regelen:

    https://www.seniorweb.nl/

  • hans van rheenen

    Overigens … de hoofdsponsor van genoemde Seniorweb is … een bank!!

    De Rabobank en hoewel/omdat ik dáár niet klant ben, kan ik een ieder aanbevelen om de mogelijkheden eens op hun website te bekijken, bij voorbeeld “De Rabotelefoon”.

    https://www.rabobank.nl/toegankelijkheid

Reageren? Ja, graag! Houd je aan onze regels

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.