‘Wat een zielig bericht!’, ‘Tijdsverspilling!’ En: ‘Waarom wordt er nooit meer echt nieuws gemeld, net of we hier allemaal op zitten te wachten’. 

Niet elk bericht dat we op De Orkaan plaatsen kan raak zijn.

Toen de aandachtsjunkenfamilie Meiland kwam winkelen in een kampeerwinkel aan de Zaan, schreven we daar een stukje over. Onze aandacht bleek niet welkom. De crew wilde dat we er niet over zouden schrijven (of juist wel, maar op een moment dat het hen goed uit zou komen). 

Ook hadden we het van een hoop lezers niet mogen brengen. 

Sommigen gebruikten hoofdletters, anderen begonnen in het Engels en een enkeling sleepte Sinterklaas en de koning erbij om duidelijk te maken dat dit nieuws geen etalage verdient. Een greep uit de reacties: 

‘Wat een onzin. Is dit Zaans nieuws?’, ‘Who cares?’, ‘Waarom wordt dit überhaupt geplaatst?’, ‘Nutteloos nieuws, welkom bij De Orkaan’, ‘Lekker belangrijk’, ‘Boeie’, ‘Erg boeiend’, ‘Nou en?’, ‘Ja en?’, ‘Dit is NIET BELANGRIJK!’, ‘Ook al zal de koning of sinterklaas komen’, ‘NIET BELANGRIJK’, ‘Whatever’.

Niet belangrijk dus…

Toch stond het artikel vier dagen achtereen stief bovenaan als ‘best gelezen’. 

Staat er geen leuk kasteeltje te koop aan de Zaan? Onze lezers verdienen de Meilandjes.

Door Merel Kan. Foto: Sascha Timmerman.