Donderdag 21 april is van 18.30 uur tot 21.30 uur een inloopbijeenkomst in Partycentrum De Admiraal in Assendelft. Projectteamleden van de Verbinding A8-A9 beantwoorden vragen over de plannen. Er zal geen toelichting op de rapporten worden gegeven of nieuwe informatie worden gepresenteerd.

De plannen van de provincie concentreren zich op twee alternatieven (zie eerder artikel in De Orkaan): de Heemskerk-variant waarbij de Stelling van Amsterdam en de golfbaan gespaard blijven en de 0-plus-variant waarbij in Krommenie de N203 wordt aangepakt, er moet een verdiepte weg naast komen voor het niet-lokale verkeer (zie plaatje hieronder, de situatie nu is links boven in beeld gebracht).impressie krommenie n203

In Krommenie krijgt de plus-variant weinig applaus. Het verdiepte deel ligt is niet over gehele traject gepland waardoor een deel van Krommenie (bv. de Zuiderham) nog steeds veel geluidsoverlast zal ervaren. De overlast is onder in beeld gebracht, rood zijn Trias, de huizen langs de N203, de Dorpsstraat in Assendelft en de Weverstraat. Ook de rose stukken ervaren veel overlast.

geluidskaart krommenie

Vanaf 15 april gaat de Velsertunnel voor 9 maanden dicht, wat voor extra drukte op de andere trajecten tussen Alkmaar en Amsterdam zal leiden.

Alles over de A8-A9 van De Orkaan hier lezen.