Van het knippen en plakken zijn we doorgaans niet zo, maar dit persbericht werd ons toegestuurd door Hessel Kraaij, secretaris van Historisch Zaandam. En als Hessel iets vraagt dan draaien we.

Historisch Zaandam Café met films over oud Zaandam

ZAANDAM – De vereniging Historisch Zaandam is elke maandagmiddag van 14.00 tot 16.00 uur aanwezig in De Bovenkruier. Elke laatste maandag van de maand willen we een ‘Historisch Café’ organiseren. We hebben een uitgebreide bibliotheek over Zaandam in De Bovenkruier. Naast een speciale activiteit is er een boekentafel waar u voordelig dubbele boeken uit onze bibliotheek kunt kopen. Wie foto’s aan de vereniging ter beschikking wil stellen of deze (ter plaatse of later) wil laten scannen, kan ook terecht. Maar ook voor alleen maar een (Zaans) praatje bent u van harte welkom.

Op maandagmiddag 30 januari is het Historisch Café in Buurthuis De Bovenkruier in het Kalf. We vertonen dan twee films over oud Zaandam, waaronder de historische Dam tot Dam race in 1959.

13.30  Deur open en inloop
14.00  Welkom met korte toelichting op de VHZ
14.15  Film Zaandam Onze Stad
14.25  Pauze en informele ontmoeting
15.05  Film Dam tot Dam Race augustus 1959.
15.35  Informeel
Toegang gratis + een kop koffie van De Bovenkruier.