We zijn wel wat gewend aan de Houthavenkade: werkbusjes die op de stoep, het gras of het fietspad worden geparkeerd. Maar deze spant de kroon. Al twee dagen staat dit busje pontificaal op het steigertje. Afgezet met een lint, alsof het een officiële werkplek is.
De eigenaar van het busje heeft zelfs een A4’tje met het nieuwbouwproject van Ten Brinke achter zijn voorruit gelegd, bij wijze van ontheffing.
Voor de vissers, eendjesvoerders en blowende jongeren die op het steigertje naast onze redactie zitten, is dit een flinke domper. Hieronder zie je de opening van het steigertje in 2006 als nieuwe visplek, door onder andere de Zaanse historicus en voormalig wethouder Hans Luiten (links in het midden):
De parkeerproblemen rond het nieuwbouwproject van Ten Brinke zorgen voor veel klachten uit de buurt. Werkbusjes en auto’s van werknemers van het project worden op de meest onhandige en vaak illegale plekken geparkeerd.
Daarnaast is er een woud van verkeersborden, die elkaar soms tegen lijken te spreken, wat zorgt voor veel onduidelijkheid. We hebben vragen uitstaan bij Ten Brinke en de gemeente over de verkeers- en parkeersituatie.
Door Nick Boeske. Foto’s: Wim de Jong (Gemeentearchief Zaanstad) en De Orkaan (2024).
zou ook wel fijn zijn als je ergens moet bouwen of infrastructuur aanleg dat je je bus met gereedschap!! kan en mag parkeren.
naar mijn weten, zijn jullie verhuist?
Hans Luiten (links in het midden) 🤣🤣🤣
Gelukkig gaat de gemeente niet meer parkeerplaatsen ontwikkelen want die zijn er “in overvloed”
En eens met Ton als ze al komen is het veel te laat maar heb ondertussen ook een aantal meldingen gehad die binnen 5 minuten “afgehandeld” zijn. Enige wat ik wel merk dat zodra je de politie belt (wat in dit geval mag) en de mogelijke gevaarlijke situatie uitlegt dat handhaving wel binnen 5 minuten op de stoep staat
Ach, ach, waar hebben we het weer over? De eigenaar van dat busje staat ongetwijfeld daar hard te werken voor zijn brood. Ga eerder praten met de projectontwikkelaar over betere parkeergelegenheden voor de (bedrijfs)auto's, die daar echt moeten zijn.
Links en rechts van de doorgaande weg over dit water een 4 meter brede stoep.Geef het bouw volk een ontheffing als ze netjes op een rij parkeren is er nog ruimte zat voor voetgangers!
Er zijn veel hardwerkende mensen die desondanks boetes krijgen. Dus waarom hier een uizondering? Praten met de projectontwikkelaar is voor de bestuurder zelf, mag ik toch aannemen.
zou ook wel fijn zijn als je ergens moet bouwen of infrastructuur aanleg dat je je bus met gereedschap!! kan en mag parkeren.
Hebben jullie handhaving al gebeld?
Als die komen dan wordt het een dure parkeerplaats.
Handhaving hanteert een doorlooptijd van een melding van 30 dagen. Dat betekent in de praktijk dat Handhaving na een paar weken eens komt kijken om te constateren dat ‘het object niet is aangetroffen’. Melding ‘succesvol afgehandeld’. Door niets doen opgelost.