Connexxion-Corona-Protocol naar Italiaans model

Al maanden vervoeren buschauffeurs hoestende, kuchende, blaffende passagiers van over de hele wereld naar attracties als de Zaanse Schans. 

En al wekenlang vliegen de foto’s van de maatregelen die in Italiaanse bussen worden genomen ter bescherming van de chauffeurs over de buschauffeurs-App.

Het lijkt mosterd na de maaltijd, maar vandaag kregen ze dan rond 13:40 uur het bericht vanuit werkgever Connexxion dat er een heus ‘Corona Protocol’ in werking wordt gezet:

‘Passagiers niet meer door de voordeur instappen, geen kaartverkoop door de chauffeur. Kaartlezers blijven aan.’

Met rood/wit afzetlint is de ruimte vanaf twee stoelen achter de bestuurder afgescheiden.

Elektrische bussen van de weg

De maatregel houdt in dat er voorlopig geen elektrische busjes rijden, omdat deze maar één deur hebben. De chauffeurs zouden hier over het algemeen niet rouwig om zijn, omdat die busjes niet lekker langs de halte komen, weinig capaciteit hebben en de deur langzaam open en dicht gaat, maar da’s een ander verhaal…

corona connexxion

4 reacties op Connexxion-Corona-Protocol naar Italiaans model

  1. S. Feitsma schreef:

    Prima actie.

    Electrische busjes met maar 1 deur en langzaam opengaan vind ik levensgevaarlijk, zeker in gevaarlijke situaties bv ongeval en criminele overvallen.
    Please, haal deze van de weg af!

  2. hans van loo schreef:

    Kijk eens aan. Connexxion is wel degelijk op de hoogte van het feit dat de electrische busjes in vergelijking tot een bus van normale afmetingen onaangenaamheden kennen en niet bepaald bijdragen aan een fatsoenlijk vervoer van hun klanten..
    Ten overstaan van de OV-Ombudsman liet Connexxion weten dat er geen klachten van reizigers bekend zijn….. Dat deelde de OV-Ombudsman mij mede.
    Hoe vreemd toch dacht ik. Ben ik echt de enigste reiziger die klaagt?
    Bovendien hangt nadien in zo’n busje een opmerking van Connexxion met het verzoek klachten niet aan de chauffeur te melden maar aan het bedrijf zelf dan wel aan de genoemde ombudsman.

Hier vind je onze regels

Reageren? Ja, graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *