‘magazijnverkoop op = op’. Sommige horecabedrijven in de Zaanstreek probeerden gisteren op een fijne manier van de voorraad af te komen door klanten de gelegenheid te geven hun vis, vlees, zuivel en andere versproducten tegen vriendenprijsjes af te nemen.

Vandaag ging de rem erop. En ja, we schreven ‘op een fijne manier’, maar natuurlijk weet iedereen dat er niets ‘fijn’ is aan de omstandigheden waarin wij en waarin de horecaondernemers zitten. Sommigen zullen deze tweede klap niet zomaar te boven komen. En dit is niet hoe je je mazzeltje wil scoren:

Misschien is het een plan om, op de momenten dat je een van je restaurants of kroegen bezocht zou hebben, een op=op- envelopje met een beetje geld in de brievenbus van je horecazaak te stoppen. Alleen als je het kan missen natuurlijk, want veel mensen hebben het zwaar.

Wat zou het fijn zijn als alle deuren weer open kunnen als deze ellende voorbij is.

De foto’s, een ook de inspiratie voor dit stukje, komen van Eelco Aartsen en Bas Sommeijer (onze op=op-envelopjes zijn onderweg).