Fietsenschuur bij station Zaandam: zo wordt het (filmpje)

Nunc Architecten zette vanmiddag een impressie online van het voorlopig ontwerp van de Fietsenstalling De Droogschuur in Zaandam.

De Droogschuur kan zo’n 1350 fietsen herbergen en is onderdeel van de overbouwing, het sluitstuk van de Knoop in Inverdan. Het verbindt de centrumzijde via een fiets- en voetgangersroute met de westzijde van Zaandam. 

Eerder ontwierp het Zaanse bureau Het Fietsenpakhuis op de Vinkenstraat en zij deden een voorstel voor De Zuidas. Wij schreven dit stukje eerder deze maand, daarin staat ook een 1:1 detail van De Droogschuur.

Spooroverbouwing Zaandam 2 from Nunc Architecten on Vimeo.

5 reacties op Fietsenschuur bij station Zaandam: zo wordt het (filmpje)

  1. Eelco schreef:

    Ziet er goed uit, ik zeg BOUWEN!

  2. Esther schreef:

    Ziet er goed uit! ..heerlijk niet mee je hoofd stoten tegen die stomme dubbel deck dingen! …graag volgende week beginnen met bouwen.

  3. Rob Hond schreef:

    Een prima plan, maar laten we wel hopen dat er

    – betere fietsenrekken komen dan er de laatste tijd in Zaanstad worden geplaatst. De nieuwste fietsenrekken zijn te wijd voor “normale” banden, waardoor een fiets als het ware opzij gaat hangen, met alle gevaar van een slag in het voorwiel van dien.

    – er rekening wordt gehouden met de trend dat er steeds meer E-bikes komen.
    A: E-bikes zijn zwaarder en vaak langer dan “gewone, ouderwetsche” fietsen waardoor, bij plaasing in een fietsenrek, de krachten op het voorwiel onverantwoord groot zijn; met alle gevolgen van dien. Bovendien spreek je bij “een beschadigd voorwiel” voor een E-bike niet over een paar tientjes schade, meer eerder over een paar honderd euro. En daar kan nog gemakkelijk een nulletje bijkomen als het een bike met voorwielmotor betreft..
    B: E-bikes zijn over het algemeen te zwaar om een hellingbaan op te duwen (zeker voor de “oudere mendemensch”); E-bike- plaatsen zullen daarom op straatniveau moeten liggen, net zoals in het fietsenpakhuis óf ere moet een goede lift aanwezig zijn.

    • Boon schreef:

      In feite zijn er maar 2 goede manieren voor het plaatsen van fietsen. Hangend aan stuur of zadel en die waarbij je je fiets vastzet aan de staande buis. Bijna alle andere systemen vernielen je wiel.

  4. Johannes schreef:

    Ik mag toch hopen dat de vele trappen als roltrap worden uitgevoerd. Je laat in 2016 de mensen die vaak al een flink eind gefietst hebben toch niet nog een keer van die onke betonnen trappen oplopen ?.

Hier vind je onze regels

Reageren? Ja, graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *