Hoe snel (leuk, fijn, glad, stom, duur) is snelfietspad?

Wie het nieuwe fietspad tussen Zaandam en Amsterdam-Noord (langs de busbaan en de A8) heeft befietst mag daar nu zijn (m/v) mening over geven: hoe snel vinden we het.

Op 14 maart wordt de kwaliteit gemeten(of op 16 maart als het op de 14e regent) als langs de snelfietsroute (en langs de oude fietsroute langs Van der Valk) flyers uitgedeeld aan passerende fietsers. Op de flyers staat een link naar een enquête op internet.

Maar wie nu al z’n mening wil geven kan ook meteen naar de online enquête.

Naar aanleiding van de uitkomst de enquête kunnen verbeteringen worden aangebracht. Ook worden in de ochtendspits op drie locaties fietsers geteld.

Wij schreven nogal vaak over het snelfietspad (en plaatsten filmpjes).

11 reacties op Hoe snel (leuk, fijn, glad, stom, duur) is snelfietspad?

  1. vaartje197 schreef:

    ik vraag mij af waarom tegenwoordig toch alles sneller moet, als je op tijd de deur uitgaat kun je rustig aandoen en genieten van de omgeving, of krijgen we straks op nde tv ook programma’s als wie kan het snelste boodschappen doen, of het snelste een grote boodschap doen? ik walg daarvan mensen geniet van het leven en laat je NIET opjagen

  2. Kees de Wit schreef:

    omdat er mensen zijn die graag willen uitslapen bijvoorbeeld

  3. Ronnie Zijp schreef:

    @vaartje 197: de snelfietdroute is vooral veel korter dan de oude fietsroute. Dat lijkt mij niet overbodig!

    • vaartje197 schreef:

      veel korter? dat wil dus zeggen dat er stukken van een weg veranderd moeten worden, met nog meer asfalt? nee ik vind dat het korter wordt geen excuus, gewoon de tijd nemen en je NIET laten opjagen vooral niet in deze tijd, in de reclame doen ze dat ook al “ga snel naar ?????? .nl” wat een onzin, ik moet dus voor sommige mensen maar weer een oud gezegde uit de oude doos halen, nou hier komt hij
      “haastige spoed is zelden goed” je ziet het tenslotte met allerlei bouwwerken over de hele wereld hiier stort een brug in, daar dondert een balkon naar beneden, even verderop moeten skiers zonodig buiten de route om dat dat sneller gaat, met alle gevolgen van dien en zo kan ik nog wel even door gaan, ik blijf erbij dat de tijd nemen overal goed voor is, voor het hart maar ook voor de maatschappij.

      • Martin schreef:

        Beste Vaartje, het fietspad is echt een verbetering voor degene die regelmatig naar Amsterdam fietsen, het is korter, beter , veiliger, mooier. Dat asfalt lag er al.
        Wat mij alleen verbaast kon het niet 20 jaar eerder aangelegd worden. Er altijd is veel geld gepompt in verbeteringen voor autoverkeer en nog steeds. Nu is eindelijk de fiets aan de beurt!

      • Erik Esteie schreef:

        Ik vind het wel prettig dat dit fietspad er nu ligt en dat het in goed staat is

        Ik heb de route vaak gereden en hoop dat dat ik het nog vaak mag fietsen in de toekomst

        Dat het misschien sneller is maakt me niet zoveel uit maar wat ik wel belangrijk vind is dat er nu een fietspad ligt waarbij je niet alle kanten op stuitert door los liggende tegels. Bovendien vind ik het prettig dat je niet meer onder de coentunnel weg door hoeft bij de kolkweg om vervolgens in de Molenwijk terecht te komen, waar het totaal onduidelijk was welke route je moest volgen om bij de pont bij het centraal uit te komen, de laatste jaren is de NDSM pont er bij gekomen maar het probleem bleef hetzelfde, hoe daar te komen + de verschillende kruisingen die er waren met auto’s

        Verder heb ik het altijd belachelijk gevonden dat er niet langs het meer gefietst mocht worden terwijl dat een mooi rondje zou zijn om te fietsen(op het gemak) Ik ben menig maal het zijkanaal opgereden om te genieten van de natuur en de schoonheid achter de beide meren en de enige optie was dan om terug te keren via dezelfde weg, of anders een boete riskeren

        Ik kan trouwens niet wachten tot het “rustige” fietspad klaar is wat de fiets “snelweg” gaat verbinden met de Achtersluispolder dmv een brug aan het einde van het zijkanaal

  4. De Orkaan schreef:

    Wij hebben hem al een paar keer gefietst. Het is niet alleen korter (zo’n 600 meter) en sneller omdat de twee stoplichten er niet meer inzitten, maar ook aanzienlijk veiliger. De oude route had een fietstunnel onder de afslag naar de Coentunnel (met haakse bocht vlak ervoor) en ook andere haakse bochten. Omdat het fietspad nu niet meer vlak langs de autoweg loopt, is dat ook prettiger.

  5. Willemsen schreef:

    En nu nog overdekken.

  6. Boon schreef:

    Ik wil toch nog wat kritische punten aanstippen.
    Vooropgesteld het rijdt uitstekend naar Noord.
    Maar laten we wel zijn de start is matig door het kruispunt van het fietspad met de Sluispolder weg, een verrassing was het plots doorrijden van een bus bij de onderdoorgang van de snelweg. Ging ik echt van uit dat alle bussen ook onder de snelweg doorgingen kwam er plots eentje rechtdoor. En dan zit je op het mooie fietspad maar zoals elders ook al staat de bewegwijzering voor fietsers is matig tot slecht. Je moet echt de wegen kennen om de juiste afslag voor een expeditie in Noord tot een goed einde te brengen.

Hier vind je onze regels

Reageren? Ja, graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *