We weten het, het moet geen gewoonte worden want dan haak jij -Ja, JIJ- af als trouwe lezer.

Ter verdediging: het persbericht kwam van een vrindje uit de categorie ons-kent-ons, we hadden vandaag nog een klein plekje over (maar weinig tijd), het was zo sluitend geschreven dat we er zelf geen eer meer aan konden/wilden behalen, € 8000 is feitelijk een aardige prestatie en het gaat om een goed doel.

Persbericht 1:1 dus:

Streek – Ruim achtduizend euro hebben de gezamenlijke Lionsclubs, binnengehaald. De Lionsclubs hielden afgelopen zondag een grote fietstocht in de regio. De opbrengst van de dag: 8150 euro ging naar het goede doel, Stichting Het Vergeten Kind.

De Lionsclubs bestaan dit jaar 100 jaar en om dit te vieren werd de fietstocht gehouden met als doel geld ophalen voor Stichting Het Vergeten Kind. De Lions konden rekenen op veel fietsers, sponsors en kregen medewerking van VV Zaandijk, die ook het 100-jarig bestaan vierde. Op het terrein nabij de Zaanse Schans werden spelletjes gehouden, er konden nagels gelakt worden en zanger Benjamin van der Logt vermaakte het publiek. Er werd een loterij gehouden met leuke prijzen. ,,We kijken terug op een geweldige dag. Het weer was fantastisch dat scheelt ook, maar heel veel mensen uit onze clubs, daarbuiten en de deelnemers en sponsoren hebben er met elkaar voor gezorgd dat het een geweldige dag was. We hebben een prachtige bedrag opgehaald voor Stichting Het Vergeten Kind’, aldus Martin Kaaijk, voorzitter van Lionsclub Zaanstreek.

Het Vergeten Kind is een stichting die zich inzet om kinderen die tijdelijk geen thuis hebben onderdak te bieden. ‘Vergeten kinderen’ zijn kinderen die mishandeld, misbruikt, verwaarloosd, verstoten of gevlucht zijn. Ze verblijven op plaatsen waar vaak minimale speelmogelijkheden zijn en weinig aandacht voor traumaverwerking. Stichting Het Vergeten Kind trekt zich het lot van deze kinderen aan.

Voor meer informatie: www.hetvergetenkind.nl.

Fotobijschrift: Ineke Sleutel & Aad Melgerd van de Lions reiken de cheque uit aan Chablis Platenburg van Stichting Het Vergeten Kind. Foto: Henk Honing.