Petitie tegen A8-A9-0-plus variant gestart

Deze week is een online petitie tegen de 0 plus variant van A8-A9 gestart.

Bij deze variant zal de N203 door Krommenie verbreed en verdiept worden. Bewoners die in de buurt van dat tracé wonen zijn daar tegen. Zij geven de voorkeur aan een verbinding door Assendelft.

Op dit moment zijn er 73 handtekeningen gezet. Vrijwel alle ondertekenaars wonen in Krommenie.

In oktober 2017 wil de Provincie een definitieve keus maken. De opstellers van de petitie roepen burgers in Krommenie en Saendelft op hun standpunt over de tracés kenbaar maken.

De Heemskerk variant, volgens de opstellers

“ver van de bebouwing, weinig overlast voor de omwonenden. Er werden bewoners uitgekocht en woningen gesloopt. Vanwege bezuinigingen bij het Rijk werden de werkzaamheden beëindigd. Natuurlijk is het zonde dat de polder wordt aangetast en zijn de agrariërs tegen. De Heemskerk variant is altijd beter dan de 0 plus variant, de Provincialeweg N203.”

In dat gebied zijn ze tegen, getuige deze foto (ook foto hierboven is in dat gebied gemaakt.

voor 0 plus a8 a9

De Krommenie- Saendelft 0 plus variant

“De aanleg van een belangrijke verkeersader, dwars door een bewoond gebied is geen goed plan. In het gebied zijn vele scholen. De Krommeniëer kijkt er niet meer van op als de witte vensters van de woningen weer grijs zijn van de stofdeeltjes, van alle vliegtuigbewegingen, de rook van de Hoogovens, de vele treinen en de bestaande N203. Fijn stof, nano deeltjes, iedereen weet hoe actueel dit onderwerp is, geen autoweg dwars door een bebouwd gebied. Genoeg is genoeg.”

De bewoners langs de Provicialeweg krijgen:

“een bouwput met nachtelijke werkzaamheden, heien van betonpalen en stalen damwanden, transporten van bouwmaterialen, opslag, verkeersafsluitingen, files, geluid en stank overlast enz. De risico’s voor hun woningen en de omgeving. Gaat tijdens de bouw alle verkeer door Krommenie?”

impressie krommenie n203

Hier alles wat we over de A8-A9 schreven.

7 Reacties op Petitie tegen A8-A9-0-plus variant gestart

  1. A veenema-wals schreef:

    Hoop toch niet dat dit waar is dat de Vaartdijk afgesloten gaat worden woest wordt ik daar van

  2. Indien de vaartdijk wordt afgesloten van de provinciale weg kost dat gevaarlijke onbereikbaarheid, woonplezier. Veel kosten ivm omrijden. Onlogische oplossing. Waardevermindering woningen en bedrijven.

  3. Mieke schreef:

    Mag hopen dat het inderdaad niet waar is !!! Het is nu al af en toe te druk . De dijk is niet echt gebouwd voor veel verkeer . Elkaar passeren is al erg lastig maar vooral gevaarlijk voor andere recreanten/ weggebruikers zoals vissers ,fietsers ,hardlopers,wandelaars ,paard rijders ,skeelers enz ….. Hoe moet dat dan met het eventuele vrachtverkeer ( en vrachtverkeer van de Forbo ) ? waar kunnen ze uitwijken / draaien ? En hoe en wanneer gaan ze diepriool eens aanleggen hier op de vaartdijk? , zal ook makkelijk gaan met maar een ingang / doorgang op de dijk ???? Afsluiting bij het spoor is dus idioot , onlogische en er is duidelijk weer eens niet goed over nagedacht . ,iedereen moet dan onnodig omrijden ( hopelijk zonder nieuwe ontstane files ) wat kosten met zich mee brengt en niet echt milieuvriendelijk is . Kortom idioot maar ook gevaarlijk , hulpverleners kunnen dan heel moeilijk en niet snel meer ter plaatse komen .

  4. Boon schreef:

    Even voor het goede ook zonder deze varianten gaat de Vaartdijk op termijn dicht. Is het niet letterlijk dan toch figuurlijk. Bij het opvoeren van de treinfrequentie zal de overweg bijna altijd dicht zijn. Forbo zal dus over eigen terrein een uitweg dienen te zoeken en de buurt bewoners over Assendelft.

  5. Michel schreef:

    Ik zeg stop met die onzin gewoon twee kanten open laten
    Nog even en ik moet een boot kopen om van de dijk af te komen
    Ik word er zo moe van
    Laat die dijk
    Zorg eens voor diepriool en kabel maar nee ze geven liever geld uit aan onzin

  6. Egbert schreef:

    Los van het feit dat de Vaartdijk wordt afgesloten (hulpdiensten komen dus altijd te laat), hoor ik niets over de 2 x 1 baan in de verdiepte weg. Een klein pechgeval of ongeluk betekent dus een ongelofelijk lange file. De 0 plus variant is echt geen optie. Dan kunnen ze beter alles houden zoals het nu is. Dat staat garant voor een betere doorstroming dan de 0 plus variant.
    Ik ben altijd bereid om constructief mee te denken v.w.b. een serieus en goed alternatief.

  7. Greuter schreef:

    Geen goed plan. Het is hier al druk genoeg.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *