Nieuwe opzet Eilanden van Hain (Provily Slibkuil)

Er komt alleen een brug voor voetgangers (en niet voor auto’s) tussen de Eilanden van Hain (Provily Slibkuil) in Krommenie en de Militaireweg over de Kerksloot. De ontsluiting van het noordelijke deel van de wijk gaat via de Komarowlaan.

Ook worden huizen verder van de rand afgebouwd. De doorvaart vanuit Provily naar de Zuiderham gaat niet door. Op de Busch zal het sluipverkeer door een ‘knip’ onmogelijk worden gemaakt.

Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van een ruim twee jaar lang slepende affaire waarbij projectontwikkelaar AM en een deel van de omwonenden tegenover elkaar stonden.

Hun bezwaren golden niet alleen de inhoud van het nieuwe plan in Krommenie maar ook de manier waarop de participatie was georganiseerd en hoe er met de wensen van de omwonenden was omgegaan.

Voor de liefhebbers: het dossier Provily Slibkuil.

Onder de kaar van het gebied plus de belangrijkste wijzigingen, ook het bekijken op de website van het project.

Bijlage 1_Plankaart bijgewerkt plan Eilanden van Hain

bouwverkeer provily slibkuil

routes bouwverkeer Provily Slibkuil

8 reacties op Nieuwe opzet Eilanden van Hain (Provily Slibkuil)

  1. Anitra Spronkers schreef:

    Dus het verkeer van provily moet dan door de Uranuslaan en Jupiterstraat naar de Provinciale weg. Op de hoek Jupiterstraat liggen twee scholen!
    Daar is dus weer niet over nagedacht. Of wel maar is de lobby te sterk.
    Ze kunnen beter de Bush en Dam verbreden, zodat men daarlangs naar de provinciale weg kan.
    Daar staan maar een paar huizen en bebben er dus weinig mensen last van. En zeker de scholen niet.

    • De Orkaan schreef:

      We hebben de kaart met de routes voor het bouwverkeer er nu bijgezet, uit de tekst van AM: “De kortste route is echter niet gekozen, omdat deze onveilig is (langs scholen, Sporting of smalle woonstraten). Er is gekozen voor de veiligste route.”

      • Katinka Bosch schreef:

        Goedenavond,

        Het probleem met de drukte langs de scholen betreft niet het bouwverkeer. Maar juist al het woon-werk verkeer dat langs de jupiterstraat gaat. En dus ook langs de scholen.
        De jupiterstraat is nu al een drukke weg. Laat staan als daare nieuwe bewonees ook nog eens langs moeten.
        Waarom is er niet gekozen voor een extra ontsluiting naar de provinciale weg via de marslaan/ langs de krokodil zoals in eerdere plannen nog wel vermeld stond?

  2. Jaap J. Boot schreef:

    Zandzuiger in het Alkmaardermeer lijkt mij de beste oplossing voor de zandroute of beter het Uitgeestermeer want dat is best ondiep.

  3. Jah amber schreef:

    Als ik vanaf die genieweg kom in Assendelft en ik moet naar de planetenwijk in Krommenie rijd ik meestal via busch/bus en dam dat is dan toch geen sluiproute ik vind het onbegrijpelijk waarom ze deze route afsluiten

  4. Keimpe Roedema schreef:

    Wel leuk van de jongens van greed is good (on steroids) inspraak door buren overleg terwijl de rest van de inwoners van Krommenie opgezadeld worden met jaren van verkeersoverlast.

    De in het bijgestelde plan genoemde ontsluitingswegen voor bouwverkeer, zandtransport zijn al jaren overbelast.

    Ook de voorgestelde ontsluitingswegen van deze 2 plangebieden zijn al jaren overbelast.

    Een tunnel onder de Provincialeweg
    tussen provily en kreekrijk lijkt een goed alternatief.

    Ik neem aan dat er ook inspraak avonden komen voor de rest van de bewoners van Krommenie.

    Of heeft alleen een klein deel van de winters inspraak?

    Plan het Hain cq de verdere verwoesting van een redelijk prettige woonomgeving.

  5. Rob Dekker (westzaan) schreef:

    Veel verbeterd in het plan. Enkel zand aanvoer zorg wekkend. Mis even of de aanvoer route van zand ook de aanvoer route wordt van ALLE bouwverkeer en het het ook verplicht om dezelfde weg terug te nemen ? Ook ben ik van mening dat onderweg echt wel een paar verkeers regelaars neer gezet mogen worden. 2x rotonde en de bocht bij kleine COOP in de planeten buurt. Veel fiets verkeer.Zou daar niet op besparen.
    Doe hier iets mee svp.

Hier vind je onze regels

Reageren? Ja, graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *